De start van de nieuwste subsidieronde voor EV’s is inmiddels alweer twee maanden geleden. Voor AutoScout24 reden om de database in te duiken en de interesse rond de elektrische mobiliteit te monitoren. Het bedrijf constateert dat de gemiddelde vraagprijs wat afnam, maar dat het aantal leads ook daalde in februari ten opzichte van januari.

In januari was er flinke interesse in elektrische occasions: AutoScout24 deelde 16 procent meer leads met dealers dan in december. In februari daalde dit aantal weer met 13 procent. Deze trend is ook zichtbaar bij de nieuwe EV’s. In januari zijn er 22 procent meer leads verstuurd dan in december. In februari daalde het aantal leads weer met 36 procent. 

Prijs tweedehands EV was in februari 47.468 euro, duizend euro minder dan in januari. Ook de vraagt naar wat voor merken de gegadigden op zoek zijn is onderzocht. Respectievelijk de merken Volkswagen, Mercedes-Benz, BMW, Audi en Ford blijken boven te komen. Specifiek hebben we het dan over de Audi E-tron, de Tesla modellen 3, S en X en de Porsche Taycan.

In december gaf ruim 1 op de 8 Nederlanders (13%) aan een tweedehands elektrische auto willen kopen, slechts 4% zegt een elektrische auto te willen leasen.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
19 mei 2025
MG opent grootste MG brandstore van Europa in Roermond
19 mei 2025
Aantal laadpunten gestegen, stagnatie dreigt
19 mei 2025
Vrouwen aan het stuur
19 mei 2025
Requal Equipment
16 mei 2025
Kwart jongeren kiest autoverzekering via vergelijkingssite
16 mei 2025
Nu nog een hobby
Meest bekeken berichten
Recente reacties