Het vernieuwde Halfords dat inmiddels 54 franchisevestigingen kent, gaat zich naast het bekende assortiment ook richten op de verkoop van auto-onderdelen. Halfords zegt de onderdelen aan te kunnen bieden voor prijzen die 20 procent onder de marktprijzen liggen.

Een en ander geeft voorzitter van bestuur Peter Verveen aan in een interview met nieuwszender BNR. “In het vernieuwde Halfords zal alles op de klant zijn gericht. We kunnen haast spreken van een obsessieve klantfocus.  Ook het assortiment zal worden aangepast. Zo gaan de autoradio’s eruit omdat deze vrijwel uitsluitend door fabrikanten worden ingebouwd. Ook leggen we een mindere focus op navigatiesystemen. Bovendien zullen we de prijzen drastisch verlagen.”

Verveen verklaart dat Halfords nu pas kiest voor het aanbod van auto-onderdelen omdat via het internet eenvoudig en snel de juiste auto-onderdelen kunnen worden besteld: “Het was vroeger vrijwel onmogelijk om voor alle automodellen van afwijkende bouwjaren de juiste onderdelen in het huis te hebben. Op de website van Halfords kunnen consumenten binnenkort het model en bouwjaar van hun auto intikken en het gewenste auto-onderdeel.  Omdat er al een ruime marge op deze onderdelen zit, kunnen wij ze tegen een zeer scherpe prijs aanbieden ten opzichte van onze concurrenten.“

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
12 december 2025
Plan je moment!
12 december 2025
Ruim 100 euro verschil in kosten van laden
12 december 2025
Niet gedeeld, wel zelfrijdend
12 december 2025
Revisie krijgt eindelijk de aandacht die het verdient
11 december 2025
‘Voorkeur voor originele onderdelen daalt’
11 december 2025
Vijftig tinten aftersales
Meest bekeken berichten
Recente reacties