Tijdens de eerste helft van 2015 noteerde Kia Motors Europe haar beste kwartaal-en halfjaarcijfers in de geschiedenis van het bedrijf. Kia registreerde een recordaantal van 200.038 auto’s. Een groei van 7,6 procent in vergelijking met de eerste helft van 2014.

Op hetzelfde moment behaalde Kia een tweede verkooprecord, door in het tweede kwartaal van 2015 voor de allereerste keer door de magische 100.000 barrière heen te breken, met 103.946 geregistreerde auto’s.

Michael Cole van Kia Motors Europe: “2015 is nu al een fantastisch jaar voor Kia, met verkopen die blijven groeien en een toenemend aantal hoogtepunten voor ons merk. Wij zijn blij dat Kia consistent en duurzaam blijft groeien en dat meer en meer automobilisten zich aangetrokken voelen tot onze modellen.”

Gedreven door de introductie van nieuwe modellen, met een hoofdrol voor de vernieuwde Kia Picanto, wist Kia zich in Nederland in de eerste helft van het jaar – met een zevende plek op de verkoopranglijst en een top drie positie in het particuliere segment – als best verkochte Aziatische merk te positioneren.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
5 september 2025
Toeleveranciers in het nauw
4 september 2025
Eurol partner van Formule 2-team Invicta
4 september 2025
Strategisch partnerschap Allianz Direct en Voogd
4 september 2025
Automotive manager wisselt snel van businessmodel
4 september 2025
Kleinere omzetdaling autobranche in tweede kwartaal
4 september 2025
Betaalbare mobiliteit wordt duurder
Meest bekeken berichten
Recente reacties