RDC lanceert deze maand Lead-HUB, een leadverwerkingssysteem voor autobedrijven dat alle via internet binnenkomende leads verzamelt, standaardiseert, doorstuurt, en de opvolging reguleert. Lead-HUB fungeert daardoor als het centrale platform voor leadopvolging via internet, een steeds prominenter saleskanaal binnen het autobedrijf.

De leads, die bijvoorbeeld via Autoscout24 of Autotrader binnenkomen, worden in het systeem gezet. Op basis van vooraf te bepalen voorkeuren worden de leads verspreid onder de juiste medewerkers en indien gewenst geautomatiseerd doorgestuurd naar leadmanagementsystemen als iLMS (Nieuweautokopen.nl), LEF (UnameIT) en Websolve.

Proefperiode

Alle gebruikers van de RDC-dienst OBS-VM hebben het systeem al een aantal weken gratis kunnen testen en hebben een gratis proefperiode tot 1 augustus a.s.

“De eerste reacties zijn erg positief en dat is voor ons het sein om live te gaan”, zegt Rico van der Vies, productmanager bij RDC. “Lead-HUB maakt een einde aan de versnippering van informatie en maakt een effectieve opvolging en daardoor betere conversie mogelijk. Het reduceert daarbij de stress en werkdruk omdat leads niet langer handmatig hoeven worden overgenomen. Ook wordt het voor de verantwoordelijke binnen het autobedrijf veel eenvoudiger om enerzijds de verschillende advertentiekanalen te beoordelen en anderzijds de opvolging te kunnen monitoren.”

Lead-HUB is in aanleg bedoeld voor online ingediende leads, zoals proefritaanvragen, inruilverzoeken, contactformulieren en chatsessies. Later kunnen ook gesproken leads in het systeem worden toegevoegd.

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
Meest bekeken berichten
Recente Reacties