Het wagenpark veroudert langzaam maar zeker. De gemiddelde leeftijd ligt al op 9,5 jaar, bouwjaar 2007 dus. Nadere ontleding van die lichting (op basis van RDC-cijfers) biedt verrassende inzichten. Op merkniveau valt op dat marktleider Volkswagen binnen de afzonderlijke segmenten geen koppositie inneemt.

Als we de marktaandelen van de verschillende bouwjaren op een rij zetten dan blijken 2011, 2012 en 2010 de eerste drie plaatsen in te nemen. Slechts twee bouwjaren zitten boven het half miljoen, zeventien bouwjaren hebben een omvang van minimaal driehonderdduizend auto’s. Voor 2007, ons onderwerp deze maand, is een zevende plek gereserveerd.

Een kwart van alle auto’s met bouwjaar 2007 valt in het B-segment, bijna negentien procent in het eens machtige C-segment en vijftien procent komt voor rekening van het A-segment. De Aygo’s en Panda’s van deze wereld blijven dus volumekrachtig, ondanks hun inmiddels middelbare leeftijd.

Meer wagenparkcijfers in de juni-uitgave van Aftersales Magazine

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
4 juli 2025
Soeterwold Automotive naar Menno Broers
4 juli 2025
An Dams bestuurder Profile International
4 juli 2025
Het verlangen naar duidelijkheid
3 juli 2025
All-seasonband General Tire voor suv
3 juli 2025
AkzoNobel met Solera in datagestuurde duurzaamheid
3 juli 2025
Totale occasionverkoop H1 stijgt 4,2 procent
Meest bekeken berichten
Recente reacties