Eigenlijk is er met de komst van disruptieve start-ups als Uber niets veranderd: nog steeds is het de klant die, gewoon door zijn oordeel te geven, beslist hoe goed of slecht op termijn de zaken lopen. Het aloude ‘wie goed doet, goed ontmoet’ is ook hier het fundament onder de business.

Dat is de strekking van de jongste videoboodschap van XLLease-directeur Frank J. van Klink. ‘Uber en het spel met de reviews’ maakt deel uit van zijn online geposte serie ‘Van Klink spreekt!’, een reeks persoonlijke ontboezemingen over de automotive branche.

Ditmaal zoomt de maker in op de impact van Uber op de reguliere taxibranche. Daarbij schetst Van Klink de volgens hem volledig transparante wijze waarop de nieuwkomer opereert – inclusief de onverbloemde mening van de gebruiker. Conclusie: niks “snorders” of “rare Amerikanen met hun cowboyachtige marktwerking”, maar traditioneel zakendoen in een nieuw jasje, met ‘vertrouwen’ als sleutelwoord.

De videocolumn kunt u hier bekijken.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
18 april 2025
Schadeafhandeling Toyota Nederland via Openclaims
18 april 2025
Harvest Automotive benoemd tot officiële distributeur Atera
18 april 2025
Invoering betaald parkeren: ‘Het interesseert de gemeente niet’
17 april 2025
One-stop-shop-visie krijgt vorm
17 april 2025
42 procent minder verkeersdoden in 25 jaar
17 april 2025
Geen extra monteur maar extra bruggen
Meest bekeken berichten
Recente reacties