Universele autobedrijven verkochten in 2016 op jaarbasis gemiddeld 851 banden, terwijl dat er in 2014 nog 728 waren – een plus van zeventien procent in drie jaar. Dat blijkt uit de Nationale Bandenmonitor, die Aftersales Magazine maakt in samenwerking met Werkplaats Serviceprovider (Wesp).

Uit de 2016-analyse blijkt dat de 422 binnen Wesp deelnemende autobedrijven hun bandenomzet structureel zien stijgen. Dat komt mede door de inzet van de automaterialengrossiers, die door het complexere aanbod van bandenmaten en -typen een belangrijke rol hebben gekregen wat de beschikbaarheid betreft van banden die naar autobedrijven gaan. In eerste instantie zijn dat vooral universele autobedrijven maar steeds vaker ook dealers.

Meer weten over de Nationale Bandenmonitor, bijvoorbeeld de gemiddelde bandenverkoopprijs? Het complete artikel staat in de afgelopen vrijdag verschenen nieuwe editie van Aftersales Magazine.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
26 augustus 2025
Ayvens sluit inkoopdeal met Chery
26 augustus 2025
‘Bijtellingsregime bedreiging voor EV’
26 augustus 2025
Eén op de drie heeft liever Chinese dan Amerikaanse auto
26 augustus 2025
Altac rondt overname Proving en Airo af
26 augustus 2025
‘Mijn eerlijkheid heeft me een goede reputatie opgeleverd’
25 augustus 2025
Een op drie leaesauto’s Arval Nederland inmiddels volledig elektrisch
Meest bekeken berichten
Recente reacties