Universele autobedrijven verkochten in 2016 op jaarbasis gemiddeld 851 banden, terwijl dat er in 2014 nog 728 waren – een plus van zeventien procent in drie jaar. Dat blijkt uit de Nationale Bandenmonitor, die Aftersales Magazine maakt in samenwerking met Werkplaats Serviceprovider (Wesp).

Uit de 2016-analyse blijkt dat de 422 binnen Wesp deelnemende autobedrijven hun bandenomzet structureel zien stijgen. Dat komt mede door de inzet van de automaterialengrossiers, die door het complexere aanbod van bandenmaten en -typen een belangrijke rol hebben gekregen wat de beschikbaarheid betreft van banden die naar autobedrijven gaan. In eerste instantie zijn dat vooral universele autobedrijven maar steeds vaker ook dealers.

Meer weten over de Nationale Bandenmonitor, bijvoorbeeld de gemiddelde bandenverkoopprijs? Het complete artikel staat in de afgelopen vrijdag verschenen nieuwe editie van Aftersales Magazine.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
26 juni 2025
Bosch investeert fors in AI als groeimotor
26 juni 2025
Tesla zonder autopilot: non-conformiteit?
25 juni 2025
Al 60 leden voor vernieuwd Autoservice Totaal
25 juni 2025
‘Joan’ nieuwe thuisbasis Ayvens Nederland
25 juni 2025
‘KI ontketent revolutie in diagnostiek en onderdelenlogistiek’
24 juni 2025
FIGIEFA bezorgd over formuleringen in concepttekst sloopvoertuigen
Meest bekeken berichten
Recente reacties