Auto’s verbruiken per kilometer veel meer brandstof, en stoten bijgevolg veel meer schadelijke stoffen uit, dan autofabrikanten beloven. De nieuwe testcyclus die dit najaar ingevoerd wordt, gaat dat verschil verkleinen, maar schiet nog altijd tekort. De op werkelijke autoritten gebaseerde data van Emissions Analytics laten zien wat de uitstoot werkelijk is. Oprichter Nick Molden licht toe.

In plaats van een protocol te ontwerpen waarmee de fabrikant zelf zijn auto’s test, lenen of kopen de technici van Emissions Analytics zelf een auto en testen die, geheel onafhankelijk, met eigen apparatuur en eigen chauffeurs. “Auto’s worden niet rechtstreeks bij de fabrikant betrokken, maar uit een mix van verschillende bronnen, waar de fabrikanten geen weet van hebben. Zo weten we zeker dat er niet met de auto’s is geknoeid. Bovendien wordt ieder automodel meerdere keren getest.” Lees het hele interview met Nick Molden in Aftersales Magazine 7.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
25 juli 2025
DFSK Nederland zoekt partners in het universele kanaal
25 juli 2025
Nieuwe koppeling CSW met Nationale Autowasbon
25 juli 2025
RDC in Beweging: Slimme data voor een sterke mobiliteitssector
24 juli 2025
Moobi verwelkomt 300e Moobi Center in snelgroeiend netwerk
24 juli 2025
Auto- en bandenbedrijven bepalend bij aankoopbeslissingen voor banden
24 juli 2025
Niet harder, maar slimmer werken
Meest bekeken berichten
Recente reacties