Auto’s verbruiken per kilometer veel meer brandstof, en stoten bijgevolg veel meer schadelijke stoffen uit, dan autofabrikanten beloven. De nieuwe testcyclus die dit najaar ingevoerd wordt, gaat dat verschil verkleinen, maar schiet nog altijd tekort. De op werkelijke autoritten gebaseerde data van Emissions Analytics laten zien wat de uitstoot werkelijk is. Oprichter Nick Molden licht toe.

In plaats van een protocol te ontwerpen waarmee de fabrikant zelf zijn auto’s test, lenen of kopen de technici van Emissions Analytics zelf een auto en testen die, geheel onafhankelijk, met eigen apparatuur en eigen chauffeurs. “Auto’s worden niet rechtstreeks bij de fabrikant betrokken, maar uit een mix van verschillende bronnen, waar de fabrikanten geen weet van hebben. Zo weten we zeker dat er niet met de auto’s is geknoeid. Bovendien wordt ieder automodel meerdere keren getest.” Lees het hele interview met Nick Molden in Aftersales Magazine 7.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
18 april 2025
Schadeafhandeling Toyota Nederland via Openclaims
18 april 2025
Harvest Automotive benoemd tot officiële distributeur Atera
18 april 2025
Invoering betaald parkeren: ‘Het interesseert de gemeente niet’
17 april 2025
One-stop-shop-visie krijgt vorm
17 april 2025
42 procent minder verkeersdoden in 25 jaar
17 april 2025
Geen extra monteur maar extra bruggen
Meest bekeken berichten
Recente reacties