Toeleverancier voor verlichting en elektronica Hella heeft de brutowinst over het fiscale jaar 2016/2017 met 12 procent zien toenemen ten opzichte van 2015/2016 tot 534 miljoen euro (476 miljoen vorig jaar).

De verkopen bedroegen in het afgelopen boekjaar 6,6 miljard euro. Dat is een stijging van 3,7 procent ten opzichte van Hella’s boekjaar 2015/2016. In percentage van de verkopen is de winst toegenomen van 7,5 naar 8,1 procent.

Goed gepositioneerd

In zijn commentaar op de cijfers stelt topman Rolf Breidenbach van Hella dat zijn bedrijf een uitstekende positie inneemt in de digitalisatie van de auto-industrie. “We zijn goed gepositioneerd om ons pad van winstgevende groei in de komende jaren voort te zetten. Dit dankzij onze strategische positie als een van leidende technologiebedrijven in combinatie met industriële trends als autonoom rijden, energiebesparing en elektrificatie, connected car en digitalisatie, maar ook individualisatie.”

Dividend

De verkoop van de producten van Hella nam toe in zowel het OE-segment als de aftermarket. In het OE-segment stegen de verkopen van 4843 miljoen euro tot 5029 miljoen, een stijging van 3,8 procent. De omvang van de aftermarket steeg van 1179 tot 1222 miljoen euro, een stijging van 3,7 procent. Al met al zijn de goed cijfers reden voor de raad van bestuur om een dividend voor te stellen van 92 eurocent per aandeel.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
10 april 2025
CarXpert: zestig franchiseovereenkomsten getekend
10 april 2025
TNO opent smart mobility center op Helmondse campus
10 april 2025
Boetes voor Nokian en oud-werknemers
10 april 2025
VZR: Hoge afkoopsommen bij verplichte elektrische auto’s onacceptabel
9 april 2025
Nexus Automotive International onthult bandenstrategie
9 april 2025
Bovemij Group weet verlies te verkleinen
Meest bekeken berichten
Recente reacties