Duidelijke wetgeving en een centraal platform zijn nodig om onafhankelijke autobedrijven dezelfde toegang te bieden tot voertuiggegevens als de fabrikant. Dat en meer bepleit Cecra, de Europese belangenorganisatie van de reparatie- en onderhoudssector, in een zojuist verschenen position paper.

Cecra schetst de positie en het belang van het niet-merkgebonden kanaal, toegespitst op telematica en connectiviteit. Strategisch doel is dat de Europese Commissie zich (meer) inspant voor een gelijk speelveld rond technische informatie en de datastromen uit de auto. Het visiedocument Cecra refereert onder meer aan interviews waarin dertig klanten gevraagd werd waarom zij kozen voor een onafhankelijk autobedrijf. Een van de argumenten was het uurtarief. Download hier de Cecra Position Paper
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
30 juli 2025
Europese bandenvervangingsmarkt duikt in de min
30 juli 2025
Eerste zes dealers Omoda&Jaecoo zijn bekend
30 juli 2025
Webfleet pleit voor ander parkeersysteem
29 juli 2025
Breeland verwerft opnieuw Jaguar Land Rover-dealer
29 juli 2025
Innovam start Bedrijfsschool Schadehersteller
29 juli 2025
Fixico beheert schadeherstel Ominimo
Meest bekeken berichten
Recente reacties