Wat begon als een lokaal onderdelenoffensief met een select gezelschap samenwerkende merkdealers is inmiddels uitgegroeid tot een serieuze, regionaal opererende speler. Jongste toetreder is BMW-dealergroep Van Poelgeest.

De gemeenschappelijke filosofie is dat dealergroepen die in hun rayon actief zijn onder eigen naam, achter de schermen samenwerken. Voor een optimaal bestel- en distributieproces van onderdelen nemen nog twee andere partners deel: Partslink24 (multimerkencatalogus voor OES-onderdelen) verzorgt de catalogus en de bestelomgeving, De Banden Express tekent voor de fysieke distributie. In het project wordt behalve de merkonderdelen ook de technische ondersteuning meegenomen.

Routedienst

Inmiddels participeren Martin Schilder, Dirk Barten, Dekkerautogroep, Gomes en Van Poelgeest. Samen zijn ze goed voor de automerken Audi, BMW, Fiat, Fiat Professional, Ford, Hyundai, Mercedes, Nissan, Mini, Seat, Skoda, Smart, Volkswagen en Volkswagen Bedrijfswagens. Aftersalesmanager Jack Schuit (Autobedrijf Dick Barten, Hyundai/Nissan): “Universele auto- en schadebedrijven hebben via ons toegang tot de merkonderdelen van veertien merken en die krijgen ze afgeleverd via één en dezelfde routedienst. Dat alleen geeft al zo veel efficiencywinst.” Lees het hele artikel in de nieuwe editie van Aftersales Magazine.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
1 april 2025
Registraties nieuwe auto’s dalen met 10 procent in eerste kwartaal 2025
1 april 2025
Accupakket als zwaard van Damocles
1 april 2025
Autodealers in 2024: meer omzet, minder winst
1 april 2025
Bosch lanceert twee nieuwe opleidingstrajecten
31 maart 2025
LKQ neemt afscheid van B2C Leisure
31 maart 2025
Nicola Torregiani neemt Benelux-markt onder zijn hoede 
Meest bekeken berichten
Recente reacties