Wat begon als een lokaal onderdelenoffensief met een select gezelschap samenwerkende merkdealers is inmiddels uitgegroeid tot een serieuze, regionaal opererende speler. Jongste toetreder is BMW-dealergroep Van Poelgeest.

De gemeenschappelijke filosofie is dat dealergroepen die in hun rayon actief zijn onder eigen naam, achter de schermen samenwerken. Voor een optimaal bestel- en distributieproces van onderdelen nemen nog twee andere partners deel: Partslink24 (multimerkencatalogus voor OES-onderdelen) verzorgt de catalogus en de bestelomgeving, De Banden Express tekent voor de fysieke distributie. In het project wordt behalve de merkonderdelen ook de technische ondersteuning meegenomen.

Routedienst

Inmiddels participeren Martin Schilder, Dirk Barten, Dekkerautogroep, Gomes en Van Poelgeest. Samen zijn ze goed voor de automerken Audi, BMW, Fiat, Fiat Professional, Ford, Hyundai, Mercedes, Nissan, Mini, Seat, Skoda, Smart, Volkswagen en Volkswagen Bedrijfswagens. Aftersalesmanager Jack Schuit (Autobedrijf Dick Barten, Hyundai/Nissan): “Universele auto- en schadebedrijven hebben via ons toegang tot de merkonderdelen van veertien merken en die krijgen ze afgeleverd via één en dezelfde routedienst. Dat alleen geeft al zo veel efficiencywinst.” Lees het hele artikel in de nieuwe editie van Aftersales Magazine.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
15 augustus 2025
Conti’s voor zelfrijdende voertuigen
15 augustus 2025
Hogere omzet, lagere winst Hankook
15 augustus 2025
‘Vol gas tegen de muur’
14 augustus 2025
‘Geen richting aangeven grootste ergernis’
14 augustus 2025
Yokohama boekt 10,3 procent meer omzet in H1 2025
14 augustus 2025
Jan-Piet van Kesteren directeur Goodyear EMEA
Meest bekeken berichten
Recente reacties