Seat lanceert zijn sportieve lijn Cupra als een nieuw, op zichzelf staand merk. Het eerste eigen model wordt begin maart getoond op de autoshow van Genève. In Nederland gaat de importeur een select aantal gespecialiseerde dealers aanstellen.

cupraHet in een bronskleur ontworpen logo staat volgens de fabrikant voor de kernwaarden “passie, precisie, vastberadenheid en moed”. De Cupra-range bestaat binnen het Seat-programma sinds 1996. Nu mag een eigen identiteit worden ontwikkeld als zelfstandig merk. Hoeveel dealers er in Nederland komen, waar en wanneer is bij Pon nog niet bekend. De locaties worden zo veel mogelijk verspreid over het land en er zullen ook reguliere Seat-modellen te koop zijn. De Cupra-range krijgt een apart ingerichte ruimte in de showroom, waar geïnteresseerden worden geholpen door speciaal getrainde medewerkers. Daarbij is er een lifestyleassortiment beschikbaar en organiseren de dealers Cupra-evenementen. Overigens kunnen de modellen van het nieuwe merk ook bij de reguliere Seat-dealers worden besteld.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
28 augustus 2025
AutoScout24: Eerste prijsdaling occasion in 2025
28 augustus 2025
147.000 privélaadpalen erbij in 2024
28 augustus 2025
Wiltec neemt PWG over
28 augustus 2025
Berk Partners neemt meerderheidsbelang in Ganzeboom
28 augustus 2025
De Dorpsgarage, een mensgericht aftersalesconcept
27 augustus 2025
Continental roept EcoContact 6 terug
Meest bekeken berichten
Recente reacties