Het zoekverkeer naar tweedehands elektrische en hybride modellen is bij Autotrack in het eerste kwartaal sterk gestegen in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Diesel en LPG daarentegen zijn merkbaar minder gewild.

Binnen het totale zoekverkeer bij Autotrack nam de vraag naar elektrische auto’s toe met 37,4 procent. Bij hybrides was dat 29,2 procent. “Wij verwachten dat deze trend doorzet”, zegt marketingmanager Sander van Veen. “Mede door de aangescherpte richtlijnen voor het gebruik staat de vraag naar dieselauto’s onder druk.” Afgezet tegen het totale zoekverkeer bij de portal ondervond ‘diesel’ een daling van 12,5 procent. Bij LPG was de relatieve afname 14,1 procent, terwijl benzineauto’s bescheiden plusten (1,9 procent).

Mobiel zoekverkeer

Mobiel zoekverkeer wint bij Autotrack snel terrein op zoeken op desktops. Het aantal mobiele sessies steeg in Q1 van 2018 met 37,8 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De groei van desktopgebruikers was aanmerkelijk bescheidener: 5,2 procent. Onverminderd zijn de Duitse merken het meest in zwang, met Volkswagen als koploper. Audi, BMW, Ford en Opel volgen. Bij de modellen overheerst als vanouds de Golf, gevolgd door de Polo, BMW 3-serie, Focus 3 en de Astra.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
27 juni 2025
Formeel akkoord over cao MvT
27 juni 2025
123Ruit toont ambitie in MVO-jaarverslag
27 juni 2025
Van Ekris opnieuw beste Toyota-dealer
27 juni 2025
Fuchs breidt uit met wielservicematerialen
27 juni 2025
De toekomst van het onafhankelijke bandenbedrijf
26 juni 2025
Bosch investeert fors in AI als groeimotor
Meest bekeken berichten
Recente reacties