Nissan bracht in 2015 al een Leaf op de markt met een vergroot accupakket (40 kWh). Daar komt in 2019 een versie bij met een accu van 62 kWh. Nissan claimt daarmee de actieradius te hebben vergroot tot 385 kilometer volgens de WLTP-meetmethode.

Het nieuwe 62 kWh accupakket telt 288 cellen in plaats van 192 cellen van het 40 kWh accupakket. Daardoor heeft de 62 kWh-versie volgens Nissan 40 procent meer range, wat gelijk staat aan 100 kilometer. De levering van de Nissan Leaf e+, zoals de Leaf met de optionele, grotere batterij heet, start in de zomer van 2019.

Connected

Behalve een grotere batterij krijgt de Leaf in 2019 ook een 8 inch infotainmentsysteem met extra connectiviteitsfuncties en een nieuw deur-tot-deur navigatiesysteem. Ook komt bij de verkoopstart de nieuwe Nissan Connect EV-app beschikbaar.

CES

De Leaf e+ debuteert op de Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas. De LEAF modeljaar 2019 is leverbaar met e-Pedal en Propilot. Dankzij het e-Pedal is het zogeheten one pedal driving mogelijk. Hierbij kan de bestuurder de auto met één pedaal laten versnellen, afremmen en zelfs stoppen. Dit zorgt voor een soepele rijervaring en maximale voertuigbeheersing door de feedback van het pedaal. Het rijhulpsysteem Propilot werkt op autowegen met gescheiden rijbanen. Het systeem kan de auto laten stoppen, starten en centreren op de rijbaan. Propilot houdt daarbij altijd de verkeerssituatie in de gaten. Nissan wil hiermee stress en vermoeidheid bij de bestuurder verminderen en het zelfvertrouwen vergroten.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
22 oktober 2025
Omzet GPC 4,9 procent hoger in derde kwartaal
22 oktober 2025
Schaeffler VLS breidt uit met Vitesco
22 oktober 2025
Fuchs introduceert voertuigscanners TwoTronic
22 oktober 2025
Apetrots op een prachtige branche
21 oktober 2025
GRS-partnerbijeenkomst nieuwe stijl maakt uitbreiding netwerk wereldkundig
21 oktober 2025
Zwaardere crashtests onthullen zwakke plekken in autostoeltjes
Meest bekeken berichten
Recente reacties