“Je koopt een Peugeot en vervolgens kies je de aandrijflijn. Dat is onze strategie.” Woorden van Robert-Jan Dekkers, directeur energietransitie bij Peugeot Nederland. Aanleiding is de eind mei afgesloten sneak preview van de elektrische 208.

Dit model maakt in het najaar van 2019 zijn debuut in de Nederlandse showrooms. Het is volgens Dekkers “nu al een succesnummer.” Op grond van de enkele weken geleden gestarte reserveringsmodule verwacht hij dat “straks” een derde van alle verkochte 208-modellen de elektrische variant zal zijn.

iOn

De volledig elektrische e-208 bouwt voort op de e-Partner Tepee en iOn – “pioniers die klanten en dealers voor het eerst kennis lieten maken met een elektrische Peugeot. In 2018 zijn zo’n honderd exemplaren verkocht. Voor onze dealers een mooie voorbereiding op de komst van de e-208.” Vanaf 2025 gaat moederbedrijf PSA elk Peugeot-model aanbieden met een geëlektrificeerde aandrijflijn. Daarnaast bevat het modelprogramma plug-in hybrides, benzine- en dieselmotoren. Elektrisch rijden is overigens geen doel op zichzelf, zegt Dekkers. Het doel is om als merk de CO2-uitstoot te verlagen. Daarom willen we onze klanten de keuze bieden uit verschillende aandrijfvormen.” Door middel van private-leaseconstructies is het mogelijk tijdelijk met een benzine- of dieselmotor te rijden, bijvoorbeeld met vakanties. 
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
11 september 2025
Garage Michielsen wordt TOP Merkspecialist
11 september 2025
Hogere omzet, lagere winst autodealers
11 september 2025
Rolls-Royce Phantom wordt honderd in de Mariënwaerdt
11 september 2025
AutoTechnica 2026 voor 80 procent vol
11 september 2025
De toekomst is AI
10 september 2025
Maxxis versterkt OE-portfolio
Meest bekeken berichten
Recente reacties