In het nieuwste periodiek onderzoek in opdracht van Bovag gooit de eigen occasionportal hogere ogen dan concurrerende sites. ViaBovag.nl zou het populairste platform zijn voor de consument, de hoogste koopintentie kennen en meer dan voldoende aanbod bevatten.

De meting is uitgevoerd door marketingbureau MeMo2, na afloop van het tweede kwartaal. Centraal stond de bekendheid van en voorkeur voor occasionwebsites. MeMo2 doet dit periodiek in opdracht van viaBovag.nl, om zo ook de campagne-inspanningen te kunnen evalueren.

Aankoop

ViaBovag.nl ging ruim een jaar geleden van start. De cijfers van de nieuwste peiling (april t/m juni 2019) leren dat de helft van de consumenten die de site hebben bezocht, daadwerkelijk een aankoop heeft gedaan. Voor Marktplaats, Autoscout en Autotrader is dat volgens Bovag circa 20% en voor AutoTrack 16%. Verder koppelt bijna drie kwart van de consumenten viaBovag.nl aan ‘garantie’. De eerstvolgende is Gaspedaal, met 32%.

Betrouwbaar

Zeven van de tien consumenten vinden viaBovag.nl ‘betrouwbaar’, gevolgd door Gaspedaal (49%) en Marktplaats (22%). Verder zegt 55% van de consumenten dat viaBovag.nl een groot aanbod biedt. Alleen autowereld.nl scoort hier lager (44%), de rest allemaal hoger (Marktplaats 70%). “Op zich logisch natuurlijk, gezien de eisen aan het aanbod op de site”, reageert Bovag-woordvoerder Tom Huyskens.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
12 december 2025
Plan je moment!
12 december 2025
Ruim 100 euro verschil in kosten van laden
12 december 2025
Niet gedeeld, wel zelfrijdend
12 december 2025
Revisie krijgt eindelijk de aandacht die het verdient
11 december 2025
‘Voorkeur voor originele onderdelen daalt’
11 december 2025
Vijftig tinten aftersales
Meest bekeken berichten
Recente reacties