In het nieuwste periodiek onderzoek in opdracht van Bovag gooit de eigen occasionportal hogere ogen dan concurrerende sites. ViaBovag.nl zou het populairste platform zijn voor de consument, de hoogste koopintentie kennen en meer dan voldoende aanbod bevatten.

De meting is uitgevoerd door marketingbureau MeMo2, na afloop van het tweede kwartaal. Centraal stond de bekendheid van en voorkeur voor occasionwebsites. MeMo2 doet dit periodiek in opdracht van viaBovag.nl, om zo ook de campagne-inspanningen te kunnen evalueren.

Aankoop

ViaBovag.nl ging ruim een jaar geleden van start. De cijfers van de nieuwste peiling (april t/m juni 2019) leren dat de helft van de consumenten die de site hebben bezocht, daadwerkelijk een aankoop heeft gedaan. Voor Marktplaats, Autoscout en Autotrader is dat volgens Bovag circa 20% en voor AutoTrack 16%. Verder koppelt bijna drie kwart van de consumenten viaBovag.nl aan ‘garantie’. De eerstvolgende is Gaspedaal, met 32%.

Betrouwbaar

Zeven van de tien consumenten vinden viaBovag.nl ‘betrouwbaar’, gevolgd door Gaspedaal (49%) en Marktplaats (22%). Verder zegt 55% van de consumenten dat viaBovag.nl een groot aanbod biedt. Alleen autowereld.nl scoort hier lager (44%), de rest allemaal hoger (Marktplaats 70%). “Op zich logisch natuurlijk, gezien de eisen aan het aanbod op de site”, reageert Bovag-woordvoerder Tom Huyskens.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
12 juni 2025
Prijsstijging occasionmarkt zet door
12 juni 2025
ABS Den Elzen overgenomen door Werksta
12 juni 2025
34 procent marktaandeel voor tien grootste autodealers België
12 juni 2025
EV Experience nog vijf jaar in Zandvoort
12 juni 2025
Al zeshonderd locaties Leapmotor in Europa
12 juni 2025
Louwman opent nieuwe BYD Store
Meest bekeken berichten
Recente reacties