Wat data en kunstmatige intelligentie kunnen betekenen voor autobedrijven wordt geïllustreerd door een bedrijf als Salesforce, dat in 2024 nieuwe functionaliteiten introduceert in Automotive Cloud. Deze cloud-oplossing biedt klanten van autobedrijven gepersonaliseerde ervaringen en stelt het autobedrijf in staat om nieuwe inkomstenstromen te genereren.

Volgens een schatting van Salesforce genereren de connected cars die nu rondrijden naar schatting al 25 gigabyte aan data per uur. “Met real time data, betrouwbare AI en automatisering brengen we de auto-industrie een stap dichterbij een toekomst waarin software-gedefinieerde voertuigen de norm zijn”, zegt Jeroen Heijmans namens Salesforce. “Automotive Cloud biedt een realtime digitaal overzicht van alle connected functies, diensten en telematicadata van een voertuig, zodat autofabrikanten deze kunnen combineren met alles wat ze weten over de bestuurder om gepersonaliseerde, connected auto-ervaringen waar te maken.”

Software-gedefinieerd

“Alles in de industrie wordt tegenwoordig aangestuurd door software. Onze klanten verwachten connected, gepersonaliseerde ervaringen, niet alleen in hun auto’s, maar ook hoe en waar ze met ons communiceren. Automotive Cloud maakt het makkelijk om deze uitzonderlijke ervaringen aan onze klanten te bieden”, aldus Amanda Palmay namens Toyota.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
21 augustus 2025
Toyota en Mazda testen energieopslagsysteem
21 augustus 2025
WA+ soms goedkoper dan WA
20 augustus 2025
Mini tipt berijder over onderhoudsbehoefte
20 augustus 2025
Stress bij rijden in het buitenland
20 augustus 2025
Auto als onderdeel van identiteit
19 augustus 2025
Drie finalisten BOVAG Onafhankelijk Autobedrijf van het Jaar 2025
Meest bekeken berichten
Recente reacties