Met nog zeven maanden te gaan tot de opening van AutoTechnica 2026 in Brussels Expo, is de beursvloer al voor 80 procent gevuld. Naast een lange lijst deelnemers die ook dit jaar weer present zijn, verwelkomt AutoTechnica 2026 ook heel wat nieuwkomers, waaronder Turbo’s Hoet.

“De interesse is groot. Er lopen nog gesprekken met verschillende partijen en ik ben bijzonder tevreden met alle positieve reacties. Het is mooi om te zien dat heel wat vertrouwde gezichten er bij zijn en dat ook heel wat nieuwkomers de weg naar AutoTechnica gevonden hebben. AutoTechnica 2026 wordt meer dan ooit dé ontmoetingsplek in de Benelux voor automotive professionals,” aldus Michel Gillard, algemeen secretaris van branchevereniging Traxio, die de vakbeurs mede organiseert.

Nieuwigheden

Voor de editie van 2026 introduceert AutoTechnica 2026 een aantal nieuwigheden. Naast de sterke focus op netwerken en business, worden verschillende thematische dagen en zones georganiseerd die inspelen op actuele trends in de sector. In de zogeheten Road Assistance Zone is aandacht voor innovaties in pechverhelping en mobiliteit; Carwash Day presenteert de nieuwste technologieën in carwash en autodetailing; Second Life Day doet dat rond occasions, remarketing en aftersales, en op HR & Education Day gaat het vooral over rekrutering, opleiding en de skills van morgen.

Daarnaast keren de Mobility Talks terug met een programma van keynotes, panelgesprekken en inspirerende debatten over de toekomst van mobiliteit, duurzaamheid en technologische evoluties.

Febi

Voor Stijn Janssens, verkoopdirecteur van febi, is deelname aan AutoTechnica vanzelfsprekend. “We zijn van oudsher een standhouder. AutoTechnica sluit volledig aan bij ons motto close to the market, dicht bij onze klanten staan. Het is het enige forum in de Benelux dat drie dagen lang alle spelers samenbrengt: klanten, hun klanten en partners. Bovendien volgt de beurs ook de trends, zoals de steeds nauwere samenwerking tussen OE en aftermarket. Voor ons is AutoTechnica daardoor de perfecte weerspiegeling van de sector vandaag.”

Op de beursstand brengt febi via demonstraties en gesprekken met klanten technische kennis onder de aandacht, met speciale focus op de nieuwe turbolijn. Daarnaast presenteren ook Blue Print en SWAG hun productoplossingen, zodat bezoekers een compleet beeld krijgen van de kracht van de bilstein group.

TAE

Ook Michel Vervekken, CEO van TAE (Techno Automotive Equipment), noemt AutoTechnica een uniek en onmisbaar event. “AutoTechnica is een kwalitatief event dat onevenaarbaar is in de Benelux. Het is dé gelegenheid om mensen uit alle segmenten van de markt te ontmoeten en onze grootste toestellen live te tonen en te laten testen. De bezoekersmix is erg waardevol: van technici tot aankoopverantwoordelijken en beslissingsnemers uit diverse sectoren die elkaar elders zelden treffen.”

Voor TAE heeft AutoTechnica ook een interne meerwaarde. “Het is een soort teambuilding. Het is stimulerend voor ons hele team. Iedereen kijkt ernaar uit en werken samen om er iets moois van te maken.”

Turbo’s Hoet

Naast de vertrouwde standhouders willen ook nieuwe exposanten met AutoTechnica de kans om zich te presenteren op AutoTechnica. “Deze vakbeurs speelt een steeds belangrijkere rol in de Benelux en dat biedt ons een uitstekende gelegenheid om onszelf te presenteren. AutoTechnica is een formaat dat geen enkele ander partij aanbiedt en waar je een breed publiek kan bereiken”, licht Olaf Velthuis, algemeen directeur van Turbo’s Hoet, zijn deelname aan AutoTechnica 2026 toe.

“We willen vooral onze TurboPartnerPro Formule in de kijker zetten. Een unieke formule waarmee wij onze turbokennis delen via technische trainingen en die recent werd vernieuwd en uitgebreid. Het ondersteunt het autobedrijf en de monteur vóór, tijdens en na montage van de turbo en minimaliseert daarmee de technische en financiële risico’s van een turbomontage. Tevens organiseren we op onze stand een Turbo Challenge, een interactieve kennisquiz over turbo’s, waarmee we onze expertise op een toegankelijke manier delen met monteurs. We hopen dat velen de weg naar onze stand vinden en zich aansluiten als TurboPartnerPro.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
11 september 2025
Hogere omzet, lagere winst autodealers
11 september 2025
Rolls-Royce Phantom wordt honderd in de Mariënwaerdt
11 september 2025
AutoTechnica 2026 voor 80 procent vol
11 september 2025
De toekomst is AI
10 september 2025
Maxxis versterkt OE-portfolio
10 september 2025
Mercedes EQS rijdt 1205 kilometer op één lading
Meest bekeken berichten
Recente reacties