30 miljoen bezoekers voor Autostadt

Autostadt Wolfsbug van Volkswagen blijkt een vaste attractiewaarde te zijn in Duitsland. In 2014 mocht het attractiepark gecombineerd met de VW-fabriek 2.226 miljoen bezoekers verwelkomen. Sinds de opening in 2000 zijn inmiddels 30 miljoen mensen de toegangspoorten gepasseerd.

Autostadt is een toeristische attractie naast de fabriek van Volkswagen in Wolfsburg, Duitsland, met een primaire focus op auto’s. Het beschikt over een museum, tal van paviljoens met de belangrijkste automerken in de Volkswagen Group, een klantencentrum waar de klanten van alles kunnen oppikken van de nieuwste auto’s, en een rondleiding kunnen krijgen door de enorme fabriek.

Vanaf de opening trekt Autostadt elk jaar meer dan 2 miljoen bezoekers. Zij worden ook deels aangetrokken door de moderne architectuur en de groene vegetatie tussen de verschillende paviljoenen en attracties. Het park heeft onder andere een off-road track, waar de Volkswagen Touareg, de Amarok en de Tiguan wordt getest, een mini-baan voor kinderen, twee bioscopen om van alles te tonen op het gebied van auto’s. Het park omvat ook nog twee 60 meter hoge glazen silo’s die gebruikt worden als opslagplaats voor nieuwe Volkswagens.

De twee torens zijn verbonden met de fabriek van Volkswagen door een 700 meter lange tunnel. Klanten die een Volkswagen kopen kunnen ervoor kiezen die in Wolfsburg te komen halen. Ze krijgen dan gratis ingang en maaltijdkaartjes en kunnen mee volgen op een scherm hoe hun auto uit de toren wordt verwijderd. De auto wordt zo verkocht met “0” kilometer op de teller.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *