Smart pakt de e-mobiliteit anders aan. Geen auto’s in de verkoop, maar een geografisch gericht, totaal geïntegreerd en geautomatiseerd deelautoconcept in de stad Amsterdam. Dat plan werd al in april als car2go aangekondigd en is 26 oktober officieel gelanceerd in de Beurs van Berlage.

Car2go gaat van start met 300 elektrische Smarts en even zo vele laadstations, een aantal dat tot duizend kan worden uitgebreid. Huren en lokaliseren geschiedt geheel automatisch dankzij de nieuwste telematica. Een e-Smart kan op elke willekeurige plaats worden achtergelaten of opgepikt, behalve wanneer de accu dreigt leeg te taken, dan moet hij aan de laadpaal. De kosten per minuut bedragen dertig cent. Alleen kilometers berekenen is te simpel, want stilstand in files moet worden meegenomen.

Het car2go deelautoprogramma bestond al in Duitsland, Canada en de Verenigde Staten. Car2go Amsterdam is echter het grootste volledig elektrische deelautoprogramma ter wereld.

Het car2go-principe

[responsive-video identifier=”uRWTqSr9zxk”]
Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
5 december 2025
Car Service Partner groeit met vier bedrijven
5 december 2025
SWOV: Impopulaire maatregelen nodig voor vergroten verkeersveiligheid
5 december 2025
RAI Automotive Industry NL luidt de noodklok
5 december 2025
Vijftig elektrische Mini’s voor Profile
5 december 2025
Texa lanceert E-Diag Charger
4 december 2025
Omzet Autodoc stijgt met 17,0 procent
Meest bekeken berichten
Recente reacties