ABS verlaagt brutoprijzen

ABS All Brake Systems uit IJsselstein zal met ingang van 19 januari de brutoprijzen van een groot deel van het assortiment remblokken en -schijven fors scherper stellen. In de praktijk komt dat neer op een verlaging van de brutoprijs met soms wel twintig procent.

De prijsaanpassing geldt vooral voor de fastmovers uit het gespecialiseerde ABS-leveringspakket van bijna 30.000 producten, waaronder een breed en diep aanbod remblokken en -schijven.

Het is een opvallende zet, want ABS All Brake Systems staat niet echt bekend als een prijsbreker. Eerder omgekeerd, waarbij ABS vooral haar dienstenpakket inzet om zich te onderscheiden van andere aanbieders. Waarom deze stap? Directeur Martijn Snijders: “We hebben tot deze verandering van onze prijsstrategie besloten om onze grossierende partners en hun afnemers te helpen hun concurrentiepositie met kwalitatief goede remdelen te verdedigen tegenover het overaanbod budgetmerken, waar de kwaliteit soms dubieus is.”

ABS wil haar grossiers een betere uitgangspositie geven. “Als zij met de fastmovers uit het assortiment de strijd aan kunnen met de competitie, dan hebben zij ook een betere kans om met de rest van het ABS-assortiment, aan de bal te blijven”, vult marketingmanager Mats Hofstra aan.”

De marktomstandigheden inclusief het concurrentieveld zijn het afgelopen jaar flink veranderd. Onze partnergrossiers merken dat en omdat wij met veel van onze relaties een hecht partnership hebben, vinden we dat wij hen moeten ondersteunen in hun strijd om de klant”, benadrukt Snijders.

Hofstra: “In deze tijd blijkt ook een kwaliteitsproduct, aangevuld met een scala aan services, zoals een hoge uitleveringsgraad en marktdekking, helaas niet ongevoelig voor de prijsconcurrentie. We moeten dus wel in actie komen om zowel grossiers als garagebedrijven die wapens te geven die nodig zijn om hun marktpositie veilig te stellen of zelfs te versterken. Een basis marketingtool als de prijs is hierbij niet het belangrijkste, maar een onderdeel van de totale propositie.”

Jos Veldhuisen

Hoofdredacteur Aftersales Magazine met als persoonlijk motto: 'I am Aftersales'

Van Jos Veldhuisen zijn er nog 1683 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Jos Veldhuisen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *