Afrijdbeveiliging hefbrug naar twee banen

Elke rijbaan aan de voor- en achterzijde van een hefinrichting moet vanaf eind dit jaar voorzien zijn van een afrijdbeveiliging. Dat meldt de RDW in een brief aan RAI Vereniging, die de controle op de branchenorm voor haar rekening neemt.

APK-erkenninghouders zullen zich dus moeten gaan houden aan het nieuwe gezamenlijke akkoord van de Inspectie SZW, RAI Vereniging, Focwa, Vaco, Bovag en werknemersorganisaties. “Vanaf dat moment is het niet langer toegestaan om op slechts één rijbaan twee afrijdbeveiligingen te hebben. RAI Vereniging heeft hier al geruime tijd bij de RDW en de sociale partners op aangedrongen”, aldus de vereniging op haar website.

“Voor de deelnemers van het RAI-keurmerk heeft dit geen wijzigingen tot gevolg. Zij kunnen immers binnen dit keurmerk alleen een hefbrug met rijbanen goedkeuren, indien op alle rijbanen zowel aan de voorzijde als de achterzijde een goed functionerende afrijdbeveiliging aanwezig is.”

Esmée Dirkse

Webmanager, officemanager, eventmanager; Esmée draait er haar hand niet voor om. In de afgelopen jaren heeft het takenpakket voor Aftersales Magazine een mooie evolutie laten zien, waarvan de gepubliceerde berichten slechts een kleine afspiegeling zijn.

Van Esmée Dirkse zijn er nog 2717 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Esmée Dirkse

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.