Alwaysbemobile scoort omzetrecord en online

The Alwaysbemobile Company heeft haar recordomzet van 2011 herhaald in 2012. Er is in totaal 146 miljoen euro netto via haar vier retailformules binnengekomen. Dit is exclusief de omzet van de aangesloten franchisenemers (334) in de Benelux.

“In 2012 daalden de particuliere bestedingen binnen onze formules. De volumegroei in lease, fleet, verhuur, transport en logistiek met banden, onderhoud, schade en glas compenseert deze terugval”, aldus Luc van Bussel.

De online omzet groeide spectaculair binnen de productgroepen Banden, Velgen en APK. De vernieuwde online strategie en webshop van Profile Tyrecenter Nederland en de introductie van de Nationale APK Autobon zorgen voor verdrievoudiging van de online omzet tot ruim boven de 1 miljoen euro.

Van Bussel heeft de verwachting dat de omzet van de online verkopen dit jaar zal verdubbelen. “Het internet heeft voorts de grip van de consument op de markt vergroot. Het succes van de online APK Autobon en de resultaten van verkoop over meerdere kanalen bieden zeer veel perspectief. Onze forse investeringen in e-commerce werpen hun vruchten af. In de komende jaren blijven we hier fors in investeren.”

Reviews

Vorig jaar hebben 31.000 automobilisten een positieve review geschreven (minimaal 4 woorden) over hun ervaringen binnen Profile Tyrecenter in Nederland. Van Bussel: “De gemiddelde score bedroeg 8.4. In Nederland is dit volgens mij nooit vertoond.”

Voor de komende jaren zet de holding in op een verdere ontzorging van de particuliere automobilist en de zakelijke markt. “We zijn klaar voor de revolutie in de automotive markt. Wij stellen de klant centraal in onze nieuwe strategie, die de ‘overtreffende trap’ betekent van de tevreden klant: The Delighted Customer. Dat klinkt cliché, maar bij ons zijn het geen loze woorden noch slogans. We zijn klaar voor de liberalisering van de markt, die als gevolg van Europese wetgeving (Monti) in 2013 een totale scheiding van verkoop en onderhoud teweeg brengt. Het woord is aan de klant en niet aan de dealer”, aldus Luc van Bussel.

Esmée Dirkse

Webmanager, officemanager, eventmanager; Esmée draait er haar hand niet voor om. In de afgelopen jaren heeft het takenpakket voor Aftersales Magazine een mooie evolutie laten zien, waarvan de gepubliceerde berichten slechts een kleine afspiegeling zijn.

Van Esmée Dirkse zijn er nog 2706 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Esmée Dirkse

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *