Autec-VLT geeft eigen huisshow voorrang

Leverancier van werkplaatsapparatuur Autec-VLT uit Montfoort, heeft besloten niet deel te nemen aan de eind mei en begin juni te houden vakbeurs Equipvak. Directeur Theo van Leeuwen geeft zijn eigen huisshows voorrang en daarvan zal er één eveneens rond die tijd worden gehouden.

Een andere reden die Van Leeuwen opgeeft voor het niet deelnemen aan de vakbeurs Equipvak is, dat hij het tijdstip erg ongelukkig vind gekozen. “Eind mei, begin juni is nu niet een periode waarin autobedrijven van oudsher erg investeringsbereid zijn. Het is een beetje gissen, maar staat een stille zomerse periode voor de deur en het vakantiegeld is net uitbetaald. Dat geeft allebei druk op de liquiditeit van het autobedrijf”, aldus Van Leeuwen.

Een in opdracht van Autec-VLT door Mediatest uitgevoerd onderzoek onderschrijft zijn stelling. Autobedrijven zelf geven namelijk aan dat zij de maanden maart, april, oktober en november als meest gewenste beursperiode ervaren. Juni, augustus en december zijn juist de minst gevraagde beursmomenten.

Aantal spraakmakende equipmentacties

“Wij richten ons op de klantenvoorkeuren en dus zie ik af van beursdeelname. Waarom dan toch een huisshow is gelegen in het feit dat onze niet-deelname uitgelegd wordt als een zwakheid. Autec-VLT heeft een aantal goede jaren achter de rug, zeker als we onze benchmarken met veel andere aanbieders. Normaal gesproken organiseren wij meerdere malen per jaar een huisshow en we halen er nu eentje naar voren om tegelijkertijd met de vakbeurs ons gezicht te laten zien. Het budget dat ik normaal gezien voor een beursdeelname uittrek – ik ben zeker beursminded, maar wel op een ander moment – stop in nu in een aantal spraakmakende equipmentacties.”

Van Leeuwen zegt zijn niet-deelname te betreuren. “Als actief lid van RAI Vereniging, zeker van het Equipment Platform ben ik overtuigd van het houden van een vakbeurs. Wij hebben zelfs de nodige productinnovaties te melden, maar ik kan mij gewoon niet vinden in de gekozen data.”

Jos Veldhuisen

Hoofdredacteur Aftersales Magazine met als persoonlijk motto: 'I am Aftersales'

Van Jos Veldhuisen zijn er nog 1589 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Jos Veldhuisen

Avatar

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *