Autoprof Gorinchem trekt 12.592 bezoekers

De beursorganisatie van Autoprof Gorinchem meldt deze week 12.592 bezoekers te hebben gehad: 3.555 op dinsdag, 4.955 op woensdag en 4.082 op donderdag. Organisator Vincent Bilanovic spreekt van “een geslaagde beurs, met een enthousiaste sfeer.”

Aanvankelijk werd gerapporteerd dat de eerste dag 3355 belangstellenden had getrokken. Dat cijfer is nadien met tweehonderd naar boven bijgesteld. “In de oorspronkelijke telling is die dag als gevolg van een storing een deel van de bezoekers niet meegenomen.” Hoewel de gemiddelde verblijfsduur lastig te meten is, zag volgens Bilaovic “iedereen dat het langer drukker was op de beursvloer.” Dat kwam volgens hem mede door het demoplein en de schadeherstelstraat. Er werden in de Evenementenhal de nodige orders geschreven en warme leads genoteerd. Om die reden boekte het voor de eerste keer deelnemende Toya, een Poolse internationale leverancier van handgereedschappen en powertools, ter plekke een stand voor editie 2018. Exposanten als Snap-On, montagebedrijf Schreurs en Kentekenloket (eigendom van Brezan) rapporteerden eveneens ruim behaalde doelstellingen. Alles bij elkaar etaleerden op de beurs zo’n 190 bedrijven hun producten en diensten. Veelal konden bezoekers daar via demonstraties op een actieve manier mee kennismaken – waarop de organisatie ook sterk had aangedrongen. Overigens trok de beurs in de voorbije jaren beduidend meer publiek: 15.516 bezoekers in 2014 en 15.669 vorig jaar. De eerstvolgende editie van Autoprof is op 17, 18 en 19 oktober, dan weer in de Evenementenhal Hardenberg.

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †