Bosch introduceert Easy Way-concept

Om de verkoop van accu’s aantrekkelijker te maken voor de consument, introduceert Bosch het Easy Way-concept. Hiermee hoopt de fabrikant onder andere de relatie tussen autobezitter en het garagebedrijf verder te versterken.

Easy Way biedt een totaalpakket aan: van de accu tot aanvullende diensten. Consumenten die een accu kopen en deze laten monteren bij een (universeel) garagebedrijf, krijgen er gratis een aantal services bij.

“Zo wordt bij een startprobleem direct voor assistentie gezorgd”, zegt Olivier Lannoy, salesmanager Benelux. “Met Easy Way verlengen we bijvoorbeeld de garantie met een jaar en in het hogere segment zelfs met twee jaar. Ook kan een beroep worden gedaan op een gratis accucontrole, bijvoorbeeld tijdens de seizoenswisselingen. Wij lanceren een zorgeloos traject met batterijen en bieden de consument de nodige extra voordelen.”

Kopers kunnen hun deelname aan het concept ook online bevestigen en vervolgens ontvangen zij ook diverse aanbiedingen van andere Bosch-producten. Als garagebedrijven die online deelname verzorgen, levert hen dit vijftig extra punten op in het loyaliteitsprogramma Extra, dat onlangs voor universele garages is gestart.

Lange weg

Voordat de accu door de consument wordt aangeschaft, heeft het product al een lange weg afgelegd: van fabrikant en onderdelendistributeur naar automaterialengrossiers en auto- en garagebedrijf. “We kiezen voor een geïntegreerde aanpak om het hele b2b2c-traject goed te kunnen ondersteunen”, zegt René Heidt, salesmanager voor Nederland.

In de filosofie van Bosch zijn dan ook meer inspanningen nodig om de relatie tussen de klant en de werkplaats te vergroten. Vanuit die gedachtegang is Easy way ontwikkeld, naar een idee uit de Franse aftermarket.

Jos Veldhuisen

Hoofdredacteur Aftersales Magazine met als persoonlijk motto: 'I am Aftersales'

Van Jos Veldhuisen zijn er nog 1778 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Jos Veldhuisen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.