Bij Bovag aangesloten onafhankelijke autobedrijven worden door hun klanten beoordeeld met een gemiddeld rapportcijfer van 8,8. Dat blijkt uit de online reviewtool Klantenvertellen, waarop inmiddels ruim 10.000 beoordelingen door klanten van universelen geplaatst zijn.

Bertho Eckhardt, voorzitter van Bovag Onafhankelijke Autobedrijven: “Online reviews zijn erg belangrijk voor autobedrijven. Consumenten oriënteren zich uitgebreid via internet voordat zij een bedrijf kiezen voor aanschaf, onderhoud of reparatie van hun auto. De mening van andere consumenten is in dat proces cruciaal: een hoge klanttevredenheid geeft vertrouwen. Daarnaast is dit de nieuwe vorm van mond-tot-mond reclame. Ik ben er trots op dat veel van onze ondernemers dit ook inzien en hier actief op inspelen door zelf de klanten uit te nodigen online hun beoordeling over het autobedrijf te geven.”

Het autobedrijf wordt online beoordeeld op de drie punten service, expertise en prijs-kwaliteitverhouding. Daarnaast kan de klant zijn of haar ervaringen met het bedrijf delen met andere geïnteresseerden. Het gemiddelde rapportcijfer van alle beoordelingen wordt op de website van Bovag getoond bij de adresgegevens van het autobedrijf.

“Naast een prachtige manier om de consument zijn of haar ervaringen te laten delen, is de online beoordeling natuurlijk ook voor het autobedrijf zelf een waardevol managementtool. Zo kan het autobedrijf inspelen op punten die wellicht verbeterd kunnen worden en zo de dienstverlening verder optimaliseren”, aldus Eckhardt.

Onlangs zijn ook de eerste universele garages gecertificeerd met het Erkend Duurzaam-keurmerk van Bovag. Het certificaat wordt sinds april 2011 verder uitgerold over de Bovag-branches.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
18 september 2025
‘Kwart pechgevallen had voorkomen kunnen worden’
18 september 2025
KwikFit breidt partnernetwerk e-bike service uit
18 september 2025
De menselijke factor
17 september 2025
Fastned Gentbrugge als blauwdruk
17 september 2025
Met Logpay-kaart ook naar Argos en amiGo
17 september 2025
VNA ziet mobiliteitstransitie stilvallen
Meest bekeken berichten
Recente reacties