Bij Bovag aangesloten onafhankelijke autobedrijven worden door hun klanten beoordeeld met een gemiddeld rapportcijfer van 8,8. Dat blijkt uit de online reviewtool Klantenvertellen, waarop inmiddels ruim 10.000 beoordelingen door klanten van universelen geplaatst zijn.

Bertho Eckhardt, voorzitter van Bovag Onafhankelijke Autobedrijven: “Online reviews zijn erg belangrijk voor autobedrijven. Consumenten oriënteren zich uitgebreid via internet voordat zij een bedrijf kiezen voor aanschaf, onderhoud of reparatie van hun auto. De mening van andere consumenten is in dat proces cruciaal: een hoge klanttevredenheid geeft vertrouwen. Daarnaast is dit de nieuwe vorm van mond-tot-mond reclame. Ik ben er trots op dat veel van onze ondernemers dit ook inzien en hier actief op inspelen door zelf de klanten uit te nodigen online hun beoordeling over het autobedrijf te geven.”

Het autobedrijf wordt online beoordeeld op de drie punten service, expertise en prijs-kwaliteitverhouding. Daarnaast kan de klant zijn of haar ervaringen met het bedrijf delen met andere geïnteresseerden. Het gemiddelde rapportcijfer van alle beoordelingen wordt op de website van Bovag getoond bij de adresgegevens van het autobedrijf.

“Naast een prachtige manier om de consument zijn of haar ervaringen te laten delen, is de online beoordeling natuurlijk ook voor het autobedrijf zelf een waardevol managementtool. Zo kan het autobedrijf inspelen op punten die wellicht verbeterd kunnen worden en zo de dienstverlening verder optimaliseren”, aldus Eckhardt.

Onlangs zijn ook de eerste universele garages gecertificeerd met het Erkend Duurzaam-keurmerk van Bovag. Het certificaat wordt sinds april 2011 verder uitgerold over de Bovag-branches.

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
Meest bekeken berichten
Recente Reacties