De digitalisering van de maatschappij is voor koepelorganisatie Cecra reden om extra nadruk te leggen op de noodzaak dat dealerbedrijven de verandering met de markt meemaken. Ter onderbouwing van deze boodschap bracht McKinsey de eerste resultaten van een scenariostudie in opdracht van Cecra.

Cecra’s vicepresident Antje Woltermann dringt er tijdens de afgelopen European Dealer Day in Brussel op aan dat er geen tijd is om nog langer te wachten: “Ik begrijp dat ondernemers druk zijn met de waan van alledag. Het is echter hoog tijd dat de verandering in gang gezet wordt om de aansluiting met de digitale klant niet te gaan missen.”

Het risico van een branchevreemde partij die de markt verrast en het hart van de consument wint is in haar ogen levensgroot aanwezig, waarbij ze de link legt met partijen zoals Booking.com in de reiswereld. Ook de macht van autofabrikanten is onderdeel van de focus van Cecra, want zowel dealers als hun franchisegevers moeten over de klantdata kunnen beschikken. In de digitaliseringsslag loopt de dealer het risico te worden buitengesloten, waarbij fabrikant en klant rechtstreeks onderling contact hebben. “De data waarover we nu beschikking hebben als dealers moeten we nu gaan inzetten.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
12 december 2025
Plan je moment!
12 december 2025
Ruim 100 euro verschil in kosten van laden
12 december 2025
Niet gedeeld, wel zelfrijdend
12 december 2025
Revisie krijgt eindelijk de aandacht die het verdient
11 december 2025
‘Voorkeur voor originele onderdelen daalt’
11 december 2025
Vijftig tinten aftersales
Meest bekeken berichten
Recente reacties