Zes Daihatsu-dealers hebben een aftersalesoffensief gelanceerd onder de noemer Daihatsuservice.nl. Het Japanse merk, dat onderdeel is van de Toyota-groep, wordt officieel sinds 2011 niet meer in Europa gevoerd. De samenwerkende dealers maken zich echter sterk voor serviceverlening aan de bestaande groep Daihatsu-rijders.

Centraal staat de website Daihatsuservice.nl waarop onderdelen besteld kunnen worden en een forum te vinden is waarop vragen worden beantwoord. Ook is er een inkoopportaal voor auto’s en een koppeling met RDW voor de voertuigdata. Met deze website is technische bijstand en de levering van onderdelen (ook van oudere modellen) door heel Nederland zo veel mogelijk gegarandeerd voor de toekomst, aldus de initiatiefnemers.

De zes deelnemende bedrijven zijn Wimoca (Rotterdam), Auto Hommel (Etten-Leur), Auto Litjens (Bergen), JW de Voogd (Vlissingen), Koop Doorten (Hoogeveen) en Autobedrijf Bedeaux (Groessen).

Overigens heeft Toyota bekend gemaakt het minderheidsbelang in Daihatsu uit te bouwen naar een volledige overname. Dit zal echter voor de situatie in Europa geen gevolgen hebben.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
12 december 2025
Ruim 100 euro verschil in kosten van laden
12 december 2025
Niet gedeeld, wel zelfrijdend
12 december 2025
Revisie krijgt eindelijk de aandacht die het verdient
11 december 2025
‘Voorkeur voor originele onderdelen daalt’
11 december 2025
Vijftig tinten aftersales
11 december 2025
Marco van der Aa voorzitter RAI Aftermarket
Meest bekeken berichten
Recente reacties