De Louwman Groep neemt vanaf 1 februari 2013 de aftersalesactiviteiten over van Daihatsu Holland. Hiervoor wordt een nieuwe onderneming opgericht, die bezet zal worden door bestaand personeel van Louwman en aangevuld wordt met nieuw aan te trekken mensen.

Guido Roozekrans van Louwman: “Het is niet zo dat wij de bestaande onderneming overnemen. Daihatsu Motor Company heeft zich afgevraagd hoe de aftersalesactiviteiten van het merk gewaarborgd kunnen blijven. Daarom heeft men onderzoek gedaan en is bij de Louwman Groep uitgekomen, omdat wij ervaren zijn in het op langere termijn neerzetten van een business.” Daihatsu Motor Company is voor 51 procent in handen van Toyota, dat door Louwman geïmporteerd wordt.

De Daihatsu-dealers in Nederland krijgen van Louwman een nieuw aftersalescontract aangeboden. “Voor de klant verandert er eigenlijk helemaal niets, die kan gewoon door blijven rijden. De aftersales die verleend wordt betreft onder meer onderdelen, garantie en technische ondersteuning, net zolang er vraag is.”

Begin 2013 komt er een einde aan de verkoop van nieuwe Daihatsu’s in Europa.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
3 juli 2025
All-seasonband General Tire voor suv
3 juli 2025
AkzoNobel met Solera in datagestuurde duurzaamheid
3 juli 2025
Totale occasionverkoop H1 stijgt 4,2 procent
3 juli 2025
Cyberveiligheid zet branche op scherp
2 juli 2025
Hella Gutmann integreert KI in diagnoseapparatuur
2 juli 2025
B-to-C occasionverkopen H1 nagenoeg gelijk
Meest bekeken berichten
Recente reacties