De werkplaatsomzet vertoont een dalende tendens over de afgelopen vijf jaar. Zo blijkt uit een analyse van 651.272 werkorders van 68 universele garagebedrijven. Het is opvallend en bemoedigend dat de 68 deelnemende garages in staat zijn geweest om gezamenlijk 10.000 werkplaatsklanten binnen te halen.

Volgens Bas Wintjes van Werkplaatsserviceprovider uit Vught wordt dit onder meer veroorzaakt door consumenten die kritisch naar autokosten kijken en door de toenemende concurrentie tussen aanbieders van werkplaatsactiviteiten, waaronder merkdealers.

De laatste twee maanden van 2013 werd duidelijk dat de verkoop van winterproducten stil stond bij garagebedrijven en dus ook automaterialengrossiers. Uit een analyse van Wesp blijkt dat vooral de verkoop van accu’s een achterstand heeft opgelopen. In vergelijking met 2012, toen de winter redelijk vroeg inviel, komt de accu-omzet over 2013 uit op min 7,9 procent.

Ontwikkeling werkorders

In het volledige artikel in magazine nummer 1 van 2014 (verschijnt 24 januari) wordt een complete vergelijking gegeven van de werkorders tussen 2009 en 2013. Daarbij wordt het winterweer als graadmeter genomen voor de werkplaatsomzet.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
23 december 2025
Eurorepar Car Service doneert aan Ambulance Wens
23 december 2025
Wat verandert er voor autobezitters in 2026?
23 december 2025
Autotaalglas Alphen aan den Rijn is verhuisd
23 december 2025
Detailing is een vak
22 december 2025
Vakgarage van der Horst sluit zich aan bij INDI: actuele data voor betere service
19 december 2025
TECH360 levert eerste diagnosespecialist af
Meest bekeken berichten
Recente reacties