Directiewisseling bij Koopman Logistics Group

Koopman Logistics Group heeft haar directiesamenstelling en organisatiestructuur aangepast, om verdere groei en efficiëntere bedrijfsvoering mogelijk te maken. In de afgelopen jaren verstevigde het bedrijf door verschillende overnames zijn positie in autotransport en logistiek.

Ad ten Brink, voormalig directeur Koopman Autotransport, is benoemd tot directeur Automotive. Tot deze tak behoren naast autotransport ook de compoundactiviteiten in Amsterdam, Born en Putten en de chauffeursdiensten (hikerservice). Mark van der Lingen, die in 2019 zijn bedrijf ACM Fleetforce verkocht aan Koopman Logistics Group, is benoemd tot sales director Automotive. Jan van Assen, directieadviseur en voorganger van Ad ten Brink, neemt na 43 jaar dienst afscheid van Koopman Logistics.

Fundament

Onder oud-directeur Jan van Assen ontwikkelde Koopman zich van een transportonderneming naar een logistieke dienstverlener in de autobranche. In de hele logistieke keten van fabrikant tot eindgebruiker is de onderneming actief. Ceo Willem Prinsen: “Jan heeft het fundament gelegd voor onze automotive tak. Om daarin concurrerend te kunnen blijven, moeten we blijven ontwikkelen. Ad neemt veel ervaring mee, die in de gehele keten van pas gaat komen.”

ACM Fleetforce

Volgens Prinsen gaat Mark van der Lingen in zijn nieuwe functie bij Koopman Logistics Group een belangrijke rol spelen in de ontwikkeling van het klantenportfolio. “De overname van ACM Fleetforce in 2019 betekende een waardevolle uitbreiding van onze diensten. Ook haalden we veel kennis in huis.” De wijzigingen in de directie zijn inmiddels doorgevoerd, de samenvoeging van de diverse activiteiten zal geleidelijk plaatsvinden in de komende maanden.

V.l.n.r.: Ad ten Brink (director Automotive), Mark van der Lingen (sales director Automotive), Jan van Assen (oud-directeur autotransport).

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †

Avatar

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *