Dispatch Nederland, Allianz Nederland en Autotaalglas hebben onlangs het schademanagementsysteem Dispatch Glas in gebruik genomen. Dispatch Glas is een nieuw systeem voor de afhandeling van ruitschade, waarmee glasherstelbedrijven declaraties rechtsreeks kunnen indienen bij aangesloten verzekeraars. Tevens kan de glasdekking getoetst worden op de polis van de verzekerde.

Verzekeraars willen al langer duidelijk inzicht krijgen in de kosten van ruitherstel en –vervanging. De facturen kunnen met Dispatch Glas op een uniforme en efficiënte manier administratief verwerkt worden. Het schademanagementsysteem kan eenvoudig geïntegreerd worden in de backofficesysteem van het glasherstelbedrijf.

De komende maanden zal Dispatch Glas verder uitgerold worden bij onder meer Kwik-Fit, Glasgarage en Carglass. De overige deelnemende verzekeraars als Achmea en Univé zullen ook van het systeem gebruik gaan maken.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
16 september 2025
RAI Vereniging: Mobiliteitsplannen onvoldoende
16 september 2025
Helft elektrische rijders haalt actieradius niet
16 september 2025
Cor Baltus draagt stokje over aan Marco Faulenbach
16 september 2025
Chinees aanbod op AutoScout24 stijgt 34 procent
16 september 2025
Nog drie dealerbedrijven voor Omoda & Jaecoo
16 september 2025
3D-geprinte onderdelen uit afval
Meest bekeken berichten
Recente reacties