Bayer heeft het eerste uit polycarbonaat bestaande panoramadak voor een elektrohydraulische cabrioletkap gemaakt. Webasto is verantwoordelijk voor de productie van het Makrolon AG2677-polycarbonaat, dat het variodak veertig procent lichter maakt dan een regulier cabriodak.

Het dakelement is ongeveer vier kilo zwaar, wat het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot van de SLK vermindert. Bovendien is het gewichtszwaartepunt van het voertuig lager. Het variodak kan helemaal opgeborgen worden in de bagageruimte van de Mercedes SLK en deze in minder dan twintig seconden omtoveren in een cabriolet.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
18 juli 2025
Stichting Branchenormering Schadeherstel stopt
18 juli 2025
Energie
17 juli 2025
Gert Veenstra countrymanager Autorola
17 juli 2025
1 op de 5 automobilisten ervaart schade in wasstraat
17 juli 2025
ING: Invoering kilometerheffing duldt geen uitstel
17 juli 2025
Schaal en groei
Meest bekeken berichten
Recente reacties