Bayer heeft het eerste uit polycarbonaat bestaande panoramadak voor een elektrohydraulische cabrioletkap gemaakt. Webasto is verantwoordelijk voor de productie van het Makrolon AG2677-polycarbonaat, dat het variodak veertig procent lichter maakt dan een regulier cabriodak.

Het dakelement is ongeveer vier kilo zwaar, wat het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot van de SLK vermindert. Bovendien is het gewichtszwaartepunt van het voertuig lager. Het variodak kan helemaal opgeborgen worden in de bagageruimte van de Mercedes SLK en deze in minder dan twintig seconden omtoveren in een cabriolet.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
10 december 2025
Nieuwe samenwerking tilt schadeherstel in Friesland naar hoger niveau
9 december 2025
Renault gaat elektrische Fords bouwen
9 december 2025
19 procent meer ongevallen in winter
9 december 2025
ERA breidt uit met radiatoren en intercoolers
9 december 2025
‘Registratie schadevrije jaren krijgt update’
9 december 2025
Buiten kantooruren: Dakar als jongensdroom
Meest bekeken berichten
Recente reacties