Autobedrijven en autokopers zitten online niet op dezelfde golflengte en praten elkaars taal onvoldoende. Dat zegt het nieuwe adviesbureau voor de autobranche Internetklant van oprichter Maarten Palthe. Het bedrijf maakt gebruik van de Dealer Make Over-methodiek.
Niet vreemd, aangezien Palthe in zijn laatste rol bij Bovag Autodealers dealerverenigingen adviseerde rondom het ontwikkelen van internetstrategieën. Daarbij was hij de drijvende kracht achter de Dealer Make Over.
“Autobedrijven en autokopers zitten online niet op dezelfde golflengte en praten elkaars taal onvoldoende. Consumenten krijgen nu nog erg veel informatie over zich heen vanuit het product en over de prijs. Veel kanalen die autobedrijven ter beschikking hebben worden gebruikt voor het zenden van producten met korting. Zelfs kanalen die gemaakt zijn voor het faciliteren van de consumentenkracht, de sociale media, worden gebruikt om te zenden”, legt Palthe zijn beweegreden uit voor het starten van Internetklant.
Internetklant is een onafhankelijk adviesbureau dat autobedrijven helpt om consumenten en autobedrijven online beter met elkaar te laten communiceren. Palthe: “Met digitaal interactief klantcontact ontstaat er dialoog en leren autobedrijven waar ze waarde kunnen toevoegen en dus weer marge kunnen maken. Ook wordt hierdoor de klantrelatie minder vluchtig en creëert het autobedrijf zijn loyale klanten.”
Achtergrond
Maarten Palthe houdt zich sinds afronden van zijn studie Small Business en Retailmanagement bezig met het optimaliseren van commerciële processen van bedrijven in de autobranche. In zijn voorlaatste rol als salesmanager bij Autotrack.nl heeft hij de training Internetmarketing voor autobedrijven ontwikkeld en honderden medewerkers van autobedrijven getraind.