Koper exclusieve occasion eist vaker garantie

Autotrust uit Assen, specialist op het gebied van garantieverzekeringen voor occasions, concludeert uit een eigen analyse, dat juist kopers van exclusieve occasions garantie willen op hun auto. Gemiddeld wordt er bij gebruikte auto’s uit het f-, h- en i-segment bijna dertig procent vaker om garantie gevraagd dan in een lager segment.

“De koper van een exclusieve occasion heeft meer dan gemiddeld behoefte aan garantie”, zegt Gerben van Dam, directeur van Autotrust. “Hij wil een bijzondere auto, maar koopt uit kostenoverweging niet nieuw. Exclusieve auto’s kosten handen vol geld om te repareren en daarom kiest de koper van zo’n occasion blijkbaar voor de nodige zekerheid.”

Ook merkte Autotrust dat veel autobedrijven zich zorgen maken over het grote risico dat ze lopen bij het geven van eigen garantie op exclusieve auto’s. “De kosten voor reparaties zijn vaak hoog en moeilijk voorspelbaar. Daar komt bij dat het herstel zulk specialistisch werk is, dat de verkoper de klus meestal moet uitbesteden.”

Luxe garantie

Als antwoord op de vraag uit de markt testte Autotrust zes maanden lang een garantieproduct voor exclusieve occasions. Het resultaat is de introductie deze maand van de Performance & Luxury Garantie. “Dit is het eerste merkonafhankelijke garantieprogramma voor het topsegment occasions. De nieuwe garantieverzekering moet ook uitkomst gaan bieden bij de verkoop van merkvreemde occasions bij de merkdealers.”

Autotrust heeft het nieuwe programma exclusief met Lloyd’s of London ontwikkeld en zal het garantierisico gaan verzekeren. Daarnaast handelt het de claims direct met de klant af. De garantie dekt alle bijzondere occasions, van Audi RS6 tot Bentley en van Lamborghini tot BMW M5. De leeftijd en kilometerstand van de occasion bepalen de inhoud van de garantie. Tot 100.000 kilometer is de auto technisch volledig gedekt.

Esmée Dirkse

Webmanager, officemanager, eventmanager; Esmée draait er haar hand niet voor om. In de afgelopen jaren heeft het takenpakket voor Aftersales Magazine een mooie evolutie laten zien, waarvan de gepubliceerde berichten slechts een kleine afspiegeling zijn.

Van Esmée Dirkse zijn er nog 2717 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Esmée Dirkse

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *