Leden geven Bovag 7,3

Bovag krijgt een 7,3 van haar leden en 73 procent van de respondenten is tevreden over de branchevereniging. Dat blijkt uit de Ledenpeiling 2012, waaraan 1.846 ondervraagden meededen. In totaal werden er 8.746 vragenformulieren verstuurd, waarvan 21 procent ingevuld retour kwam. Dat schrijft Bovagkrant.

De tevredenheid over de branche-organisatie was in 2011 ook al 73 procent, in 2008 was dit 78 procent en in 2005 72 procent. De stijging in 2012 is vooral te danken aan de afdeling Tankstations. Echter, bij Bovag Revisiebedrijven daalde dit cijfer van 83 naar 50 procent en bij de Gemotoriseerde Tweewielers liep de tevredenheid van 60 naar 42 procent terug.

Bureaucratie

In november 2012 is tijdens de peiling ook gevraagd naar de daadkracht van Bovag. Het aantal leden dat deze mening onderstreept is in 2012 drie procent gedaald naar 56 procent ten opzichte van 2011. De eventuele bureaucratie van Bovag kwam ook aan bod, wat 21 procent van de ondervraagden aanwezig vindt. Dit gegeven is met 1 procent gestegen.

De branchevereniging heeft uit de enquête een aantal verbeterpunten gekregen. Zo vindt 51 procent van de leden bijvoorbeeld dat zij meer werk moet maken van politieke lobby en belangenbehartiging.

De krant zet ook uiteen waarom mensen lid worden van Bovag. De belangrijkste redenen hiervoor zijn de functies van politieke lobby en belangenbehartiging en het keurmerk Bovag. Maar 27 procent van de leden heeft zich aangesloten vanwege de ledenwinkel en 54 procent deed dat omwille de netwerkfunctie.

Esmée Dirkse

Webmanager, officemanager, eventmanager; Esmée draait er haar hand niet voor om. In de afgelopen jaren heeft het takenpakket voor Aftersales Magazine een mooie evolutie laten zien, waarvan de gepubliceerde berichten slechts een kleine afspiegeling zijn.

Van Esmée Dirkse zijn er nog 2717 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Esmée Dirkse

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.