LPG-systeem Prins voor directe benzine-injectie

Onder de noemer VSI-3 DI introduceert Prins Autogassystemen een LPG-systeem voor voertuigen met een directe injectie benzinemotor (DI en DI+MPI). Het biedt volgens de fabrikant een universele oplossing voor een brede range aan voertuigen.

VSI-3 DI bestaat uit een nieuw ontwikkelde computer (Prins AFC-3.0 DI) met geïntegreerde DI injector-emulatie en een volledig elektronische, compacte LPG-verdamper – de Prins eVP-500. Het systeem voldoet, stelt Prins, aan de meest recente regelgeving als de Euro 6D WLTP en R115. Aan de berijder belooft de fabrikant “een hoge prestatie en plezierige rijervaring”. Andere winstpunten zijn de reductie van brandstofkosten (honderden euro’s per jaar) en verminderde uitstoot van CO2 (tot 21 procent) en fijnstof (tot 95 procent).

Stabiliteit

Het systeem is wereldwijd beschikbaar bij de officiële Prins-inbouwstations. De AFC-3.0 DI computer zorgt voor stabiliteit, veiligheid en een efficiënte werking, zegt technical director Jeroen Visscher. De gepatenteerde Prins eVP-500 reguleert de aanvoer van LPG onder alle rijcondities. “De Keihin LPG-injectoren zijn bekend vanwege de precisie, levensduur en snelheid. Samen met ons wereldwijde netwerk zijn we klaar voor de toekomst.” Het VSI-3 DI LPG-systeem is ook uitgerust met een brandstofschakelaar en filter van Prins, een LPG-tank op de plaats van het reservewiel en een vulpunt naast dat voor fossiele brandstof, achter het tankklepje.

Actieradius

Omdat het voertuig een gastank én een benzinetank heeft, bedraagt de actieradius ruim duizend kilometer. Het Prins VSI-3 DI LPG systeem is getest en gevalideerd voor voertuigen van Ford, Renault, Nissan, Dacia, Volkswagen Group, GM, Hyundai/Kia, Volvo en Land Rover. De lijst zal binnenkort worden uitgebreid.

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †

Avatar

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *