Slechts 40 procent van de occasionkopers is bekend met het bestaan van Gebruikte Autoprogramma’s. Dat blijkt uit onderzoek van MSI-ACI in opdracht van Marktplaats onder 548 respondenten.

Het zijn vooral mannen en ouderen (60 jaar en ouder) die bekend zijn met deze garantieprogramma’s. Vrouwen en jongeren tussen de 18-29 jaar zijn het minst op de hoogte. De potentie van dergelijke programma’s is groot. Van de occasionkopers die bekend zijn met gebruikte autoprogramma’s is maar liefst 30 procent bereid meer te betalen voor een occasion met dit garantieprogramma van de importeur dan voor een occasion met een ander type garantie, laat staan voor een auto zonder garantie.

Anderhalf jaar geleden is Marktplaats gestart met het Occasionlabel, waarbij een specifieke omgeving voor importeurs wordt gecreëerd waar gebruikte autoprogramma’s worden geïntegreerd op Marktplaats. Hiermee onderscheiden importeurs en dealers zich beter van het particuliere aanbod. Naast Das WeltAuto voor Volkswagen heeft ook Renault van oktober 2013 tot en met januari 2014 met het occasionprogramma ‘Renault Topoccasion’ een dergelijke integratie gerealiseerd.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
11 juli 2025
ADPA en GVA winnen zaak tegen BMW
11 juli 2025
Prijs voor beperken waterstofverliezen
11 juli 2025
Autowasdag levert 60.721 euro op voor Prinses Máxima Centrum
11 juli 2025
20 procent meer auto’s gestolen
11 juli 2025
Duurzaamheid: voorkomen beter dan genezen
10 juli 2025
ACtronics breidt revisie-aanbod uit
Meest bekeken berichten
Recente reacties