Part One bedient al 500 auto- en schadebedrijven

Afgelopen week organiseerden de automobielimporteurs en dealers die actief het merkgebonden onderdelenportaal Part One promoten, een bijeenkomst in Epe. Op deze derde meeting die de Part One -partners organiseerden kwamen 120 universele garages en schadeherstelbedrijven op af, die werden voorgelicht over de mogelijkheden van het online bestellen van automerkgebonden onderdelen.

De actieve merken binnen Part One zijn Mercedes-Benz, BMW/Mini, Hyundai, Ford en uit de Pon-stal de merken Audi, VW, Seat en Skoda. In de markt wordt duidelijk dat Part One langzaam vorm begint te krijgen en dat meer en meer universelen zich aansluiten. Op de bijeenkomst viel te beluisteren dat nu ruim 500 universele garages en schadeherstellers actief bestellen. Gemiddeld kopen die bij vier van de negen merken in. Vaak sluiten ze zich aan omdat ze al zaken doen met de lokale dealer voor de meer complexe onderdelen. De grossier blijkt toch nog favoriet voor de slijtagedelen, gereedschappen en andere diensten. Part One lijkt echter geen eendagsvlieg en andere merken bekijken de mogelijkheden om zich aan te sluiten.

Jos Veldhuisen

Hoofdredacteur Aftersales Magazine met als persoonlijk motto: 'I am Aftersales'

Van Jos Veldhuisen zijn er nog 1679 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Jos Veldhuisen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *