Roadshow en nieuw klantportaal Standox

Standox begint vandaag voor het vierde opeenvolgende jaar aan zijn roadshow, een evenement voor zijn Nederlandse klanten. Autoschadeherstellers -en spuiters kunnen productdemonstraties bijwonen en informatie vergaren.

De tour is ‘The Future Will Be Digital’ gedoopt en vindt plaats op vijf verschillende locaties, van 16 t/m 20 september. De reeks wordt afgetrapt bij Harms Autoschades BV in Hoogezand. Na vandaag volgen Autoschade Albert Kip in Oldenzaal (17/9), Autoschade Pippel in Zaltbommel (18/9), Autoschade Barendrecht in Barendrecht (19/9) en Drenth Autoschade in Amstelveen (20/9).

Kleurzoekapparaat

De bijeenkomsten (17.00-21.00 uur) staan in het teken van de digitale oplossingen die de lakleverancier biedt, zoals de digitale kleurzoekapparaten Genius iQ2 en Standowin iQ. Ook is er aandacht voor de toekomst van het kleurzoeken, door middel van de Standowin iQ Cloud. De combinatie van de Genius iQ2 (foto) met de Standowin iQ Cloud maakt het mogelijk een kleur exact te meten en een bijbehorende kleurformule te zoeken. De iQ Cloud beschikt over een database van meer dan tweehonderdduizend kleurformules. Toegang met een computer is niet per se meer nodig. Ook een smartphone of tablet kan worden gebruikt.

Online bestelplatform

Vanaf de tweede avond van de roadshow is er een toelichting op het online bestelplatform (webportal). Ook wordt het nieuwe klantportaal aangekondigd, dat later dit jaar beschikbaar komt. Het is bedoeld voor schadeherstelbedrijven die rechtstreeks werken met Standox. Zij hebben met dit portaal toegang tot alle belangrijke informatie die het lakmerk van Axalta directe klanten kan bieden. Denk daarbij aan contractgegevens, orders en facturen en benodigde documenten voor audits. Daarnaast is voorzien in gegevens over verbruik van paint en non-paint.

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *