Op de eerste dag van de Automechanika-vakbeurs in Frankfurt presenteert lakfabrikant Axalta een nieuw cloud-based platform voor schadeherstelbedrijven, Nimbus geheten. Het platform biedt schadeherstelbedrijven één plek waar zij alles kunnen vinden wat zij nodig hebben voor het schadeherstelproces, inclusief het ophalen van kleuren, het bestellen van producten, voorraadbeheer, trainingsmiddelen en ondersteuning.
“Axalta Nimbus stelt onze klanten in staat slimmer zaken te doen”, aldus Troy Weaver, president van Global Refinish bij Axalta. “Deze toonaangevende technologie is ontworpen op basis van het end-to-end proces van hoe onze klanten werken. Deze technologie bevestigt nogmaals onze toewijding om niet alleen een toonaangevende coatingsfabrikant te zijn, maar ook een zakenpartner die zich inzet om onze klanten te helpen de productiviteit en winstgevendheid te verbeteren door middel van technologie en innovatie. We zijn erg trots op Axalta Nimbus en kijken uit naar de impact die het op de markt zal hebben.”
Eén systeem
Axalta Nimbus is het enige systeem dat nodig is om toegang te krijgen tot Axalta Nimbus Color, Catalog, Stock, Store, Insights, Academy en Support. Axalta Nimbus Color maakt gebruik van eigen algoritmen om nauwkeurige kleurformules te vinden, sorteren en retourneren en drijft het volledig geautomatiseerde, digitale kleurbeheerproces van Axalta Irus aan. Managers kunnen te allen tijde verbruiksgegevens en voorraadbeheer bekijken met Axalta Nimbus Stock en de voorraad rechtstreeks aanvullen via Axalta Nimbus Store. Axalta Nimbus Insights helpt schadeherstelklanten om bedrijfsprestaties te verbeteren met behulp van aanpasbare dashboards en prestatie-indicatoren om weloverwogen zakelijke beslissingen te nemen.