Schadegarant-afhandeling goed gewaardeerd

Het netwerk van Schadegarant-bedrijven heeft voor haar schadeafhandeling gemiddeld een 8,3 gekregen. De beoordeling volgt uit een onlangs gestarte digitale enquête onder 1.700 verzekerden, die gebruik hebben gemaakt van autoschadeherstel door Schadegarant. De respons op het onderzoek is meer dan dertig procent.

Van de respondenten geeft 53 procent aan het advies van de verzekeraar of verzekeringsadviseur te hebben opgevolgd en is op deze manier binnen het Schadegarant-netwerk terecht gekomen. Het uitgebrachte advies met betrekking tot het hersteladres waardeert men met een 8,4. Van de ondervraagden koos 36 procent voor het bedrijf vanwege eerdere goede ervaringen en bij tien procent werd het bedrijf aanbevolen door familie, vrienden of collega’s.

Opvallend hoog is de waardering voor de kwaliteit van het schadeherstel; verzekerden geven daar een 8,7 voor. De ontvangst bij het bedrijf en de mogelijkheid om de schade op korte termijn te kunnen laten herstellen krijgen beide een 8,4. Een 8,3 wordt gegeven voor de voorlichting over de gang van zaken rond het schadeherstel. Het gratis ter beschikking gestelde vervangend vervoer wordt beoordeeld met een 8,2. De laagste score (7,9) is voor de uitleg bij het afleveren van de auto.

De hoogste waardering geven verzekerden aan het gemak van de rechtstreekse uitkering van het schadebedrag aan het autoschadeherstelbedrijf. Het niet hoeven voorschieten van het schadebedrag wordt gewaardeerd met een 9,0. Het voordeel van een lagere schadelast binnen de keten van Schadegarant-bedrijven wordt of in een lagere premie of met een korting op het eigen risico vanzelfsprekend doorgegeven aan verzekerden. Dit waardeerden verzekerden met een 8,7.

De zogenaamde netto promotor score voor Schadegarant-verzekeraars komt gemiddeld uit op 40. Voor het auto(schadeherstel)bedrijf ligt deze gemiddeld op 50.
Zodra het aantal waarnemingen nog groter is, worden de resultaten opgenomen in Experate, het waarderingssysteem voor de individuele autoschadeherstelbedrijven van Schadegarant.

Esmée Dirkse

Webmanager, officemanager, eventmanager; Esmée draait er haar hand niet voor om. In de afgelopen jaren heeft het takenpakket voor Aftersales Magazine een mooie evolutie laten zien, waarvan de gepubliceerde berichten slechts een kleine afspiegeling zijn.

Van Esmée Dirkse zijn er nog 2717 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Esmée Dirkse

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *