Service Book verbindt klant met auto

De startup Service Book uit Hoorn wil universele garagebedrijven nu al aan connected klanten helpen. De drie jonge oprichters zijn nog geen twee jaar bezig en introduceerden onlangs hun concept. Begin februari hadden ze de eerste twintig universele garages binnen als klant.

“Er rijden ruim acht miljoen personenauto’s in ons land. Op enkele tienduizenden premiumauto’s na, hebben ze geen echt telematicasysteem aan boord. Diverse projecten met dongels zijn tot nu niet echt succesvol verlopen. Maar wie de auto connected wil krijgen, zal daar wel voor moeten kiezen. Je kunt de auto ook laten voor wat het is, en je richten op connected klanten”, aldus Amin Adjroud, die samen met Frank Broersma en Tim Baas is gestart met Service Book, een eerste stap om garagebedrijven te verbinden met hun werkplaatsklanten.

Al snel na de introductie van Service Book, zorgen veertien vestigingen van werkplaatsconcept Carteam, een Vakgarage, een Bosch Car Service (die vooraf al geïnformeerd waren) al voor de eerste connected werkplaatsklanten. Spectaculair lijkt het concept misschien niet en er zijn ook al een paar concurrenten. “Dat klopt, hoewel die niet hetzelfde bieden. Bovendien zijn wij onafhankelijk en is er geen binding met een onderdelenleverancier. Bij ons heeft het universele autobedrijf geheel de regie in eigen hand.”

Lees meer over Service Book in aankomende editie van Aftersales Magazine dat verschijnt op vrijdag 19 februari.

Broersma, Baas en Adjroud

Jos Veldhuisen

Hoofdredacteur Aftersales Magazine met als persoonlijk motto: 'I am Aftersales'

Van Jos Veldhuisen zijn er nog 1789 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Jos Veldhuisen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.