Er wordt door de opkomst van telematica en de connected car, steeds gesproken over de noodzaak tot het ontwikkelen van nieuwe business modellen. Maar hoe zal dat business model er in de connected wereld uit moeten zien? In een exclusief interview met Aftersales Magazine dat aanstaande vrijdag verschijnt, zal Martin Rossell, ceo van Wirelss Car, een 100 procent dochteronderneming van Volvo, daar zijn mening over geven.

Een stelling van Rossell: “Ten eerste leren denken in partnerships. Je kunt de digitale klantwaarschijnlijk nooit alleen – autofabrikant, verzekeraar, retailer, dienstverlener, leverancier van navigatiesystemen et cetera – aan je binden met een telematicaconcept. En als je mogelijke partnerships niet zoekt, dan heb je de kans dat potentiële partners, vaak nieuwe spelers in de autosector, er samen met je concurrent met de klant vandoor gaan. Je moet bovenal, en dat is een beetje een open deur, bovenop de klant zitten met je dienstenpakket. En dat gedurende de gehele levenscyclus van de auto. Dus ook de occasionkoper, de tweede en zelfs derde eigenaar moet je omarmen. Blijf connected is de boodschap.”

De boodschap

Martin Rosell draagt de boodschap uit dat je je niet moet blind staren op de connected car alleen. Het gaat namelijk om het aanstaande connected ecosysteem. De auto, of beter gezegd mobiliteit is daar slechts een onderdeel van. Ondanks dat Wireless Car een onderdeel is van Volvo, ontwikkeld het als jaren voor diverse autofabrikanten connected platforms om die te implementeren in hun merkomgeving. Aanstaande vrijdag verschijnt Aftersales Magazine nummer één van dit jaar. Hierin het uitgebreide interview met Martin Rossell.

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
Meest bekeken berichten
Recente Reacties