Universeel in VS geen partij bij telematica

In de VS is telematica al veel langer in het (dealer)businessmodel geïntegreerd. In de strijd om de klantendata spelen de fabrikant en zijn dealers de eerste viool. Samen met derde partijen zoals verzekeraars, andere dienstverleners en retailers proberen ze de klant een complete dienstverlening te bieden. “Eigenlijk is een universeel autobedrijf daar geen partij in”, stelt Carlson.

Dat komt omdat consumenten in de VS minder vertrouwen hebben in een niet-dealerbedrijf als het gaat om afstaan van persoonlijke data. “Bovendien zijn universele garages benauwd voor de strenge regelgeving rond aansprakelijkheid. Een universeel autobedrijf wil vaak met een dongel aan de slag en die is nu eenmaal gevoelig voor datalekken. Om over het hacken van een auto via een dongel nog maar te zwijgen.”

Aftersales Magazine was eerder deze maand aanwezig in Verona. Een uitgebreid congresverslag leest u in het komende nummer.

Meer weten over telematica? Bezoek ons congres op 15 juni.

Jos Veldhuisen

Hoofdredacteur Aftersales Magazine met als persoonlijk motto: 'I am Aftersales'

Van Jos Veldhuisen zijn er nog 1581 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Jos Veldhuisen

Avatar

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *