Vakgarage en Vrooam slaan de handen ineen

Stichting Vakgarage en grossiersvereniging Vrooam zijn met terugwerkende kracht per 1 januari 2012 een strategische samenwerking overeengekomen. Deze samenwerking heeft betrekking op de onderdelenvoorziening voor de Vakgarages.

Christien den Uil, manager/voorzitter Vakgarage: “De onafhankelijkheid zit zowel bij Vakgarage als bij Vrooam in de genen en daarom is deze match uitstekend. Veel van onze Vakgarages zijn al jaren klant bij grossiers uit het Vrooam-netwerk en zijn hierover uitermate tevreden. Onze onafhankelijkheid blijft honderd procent gewaarborgd en de overeenkomst stelt ons in staat om binnen drie jaar door te groeien naar 250 Vakgarages.”

Bram Teun Koskamp, voorzitter Vrooam en directeur Koskamp grossiersgroep: “Voor Vrooam is deze overeenkomst ook erg belangrijk. Het onderstreept onze ambitie om flink te groeien en een nog toonaangevender rol te spelen als grossiersorganisatie. Vakgarage is een landelijk, sterk groeiend concept en geeft met deze overeenkomst aan veel vertrouwen in Vrooam te hebben. De overeenkomst met Vakgarage moet de opmaat zijn voor meer landelijke afspraken.”

Stichting Vakgarage, het oudste werkplaats concept in Nederland, is sinds 1991 actief. Vakgarage heeft zich altijd duidelijk gepositioneerd als marketing gestuurd concept en werd in het Bovag-conceptenonderzoek door de deelnemers als beste werkplaatsconcept gekozen. Vakgarage is sterk groeiende, in 2011 sloten zich 31 nieuwe Vakgarages aan. Op dit moment zijn er 155 Vakgarages in Nederland. Dit jaar heeft Vakgarage de ambitie om vestiging 200 aan te sluiten.

Vrooam staat voor Vereniging Groothandelaren Automaterialen. De vereniging is opgericht op 21 februari 1990. Er zijn 38 automaterialengrossiers met in totaal 116 vestigingen bij de vereniging aangesloten. De Vrooam-grossier biedt garagebedrijven ondersteuning op het gebied van (product)informatie avonden, (technische) informatie voorziening, online- en IT-oplossingen en vergevorderde marketingtools, zoals mijngarage.nl en Kost Dat.

Jos Veldhuisen

Hoofdredacteur Aftersales Magazine met als persoonlijk motto: 'I am Aftersales'

Van Jos Veldhuisen zijn er nog 1681 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Jos Veldhuisen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *