Van Heck introduceert Best Buy prijsconcept

Het garagebedrijf wordt steeds vaker geconfronteerd met klanten, die geïnformeerd via internet, de vraagprijs van een reparatie vooraf ter discussie stellen. Van Heck en haar grossiersnetwerk introduceren daarom Best Buy.

Met dit prijsconcept wordt niet alleen de vraag van die mondige consument beantwoord, maar versterkt het garagebedrijf eveneens de eigen concurrentiepositie.

De Best Buy-prijzen worden daarom ook geïntegreerd in het op de consument gerichte online offertesysteem Kostdat? en in Mijngarage. “Wie als garagebedrijf in een structureel dalende aftermarket wil groeien, zal simpelweg meer klanten moeten binden aan zijn werkplaats. Dat kan alleen met een gedegen prijspropositie. De juiste mix van kwaliteitsproducten, een goede dienstverlening en de best mogelijke prijs”, stelt Johan van der Hoeven, directeur van Van Heck.

Revolutie

Met de introductie van Best Buy kiest Van Heck voor een eigen bruto prijsstrategie voor de producten. De fabrikantenprijslijst met geadviseerde brutoprijzen wordt losgelaten en dat mag je een revolutie noemen. Van Heck start Best Buy met drie onderdelengroepen; wiellagers, koppelingen en distributiekits.

Bij de introductie van Best Buy worden ruim 300 onderdeelnummers aangeboden. Daarmee wordt zestig procent van de vraag in die assortimenten afgedekt. Daarbij garandeert Van Heck dat een Best Buy-product  aanzienlijk scherper is geprijsd dan de klassieke bruto prijs en daarnaast altijd goedkoper is dan een vergelijkbaar OE-onderdeel uit het merkgebonden kanaal.

Concurrerend

Van Heck hanteert als slogan ‘Best Buy, uitgerekend het beste’. Het autobedrijf moet namelijk ervaren dat een product met het BB-keurmerk altijd concurrerend is. De doelstelling is verder om die garagebedrijven en de automaterialengrossiers uit het business partnernetwerk in staat te stellen te groeien in marktaandeel door middel van een betere prijspropositie ten opzichte van de concurrentie, uiteraard met gelijkwaardige kwaliteitsonderdelen.

Voor iedere productlijn die in het Best Buy-concept is opgenomen, biedt Van Heck een A-merk zoals LuK of SKF aan. Wanneer een garagist in bijvoorbeeld Mijn Grossier een onderdeel opvraagt, dan krijgt hij automatisch het onderdeel in beeld dat als Best Buy is aangemerkt in het systeem. De betreffende onderdelen hebben altijd een OE-signatuur. Wanneer er een onderdeel wordt aangeboden dan zal het A-merk dat het meeste automerk-DNA bevat, dus als origineel wordt gekenmerkt, als Best Buy worden aangeboden.

Uitleg Best Buy

[responsive-video identifier=”6apUDR8h7WU”]

Jos Veldhuisen

Hoofdredacteur Aftersales Magazine met als persoonlijk motto: 'I am Aftersales'

Van Jos Veldhuisen zijn er nog 1777 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Jos Veldhuisen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.